اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117002
تاریخ انتشار: 1396/01/05 21:27
پیش بازی ایران و چین از دیدگاهی دیگر؛
آیا تیم قدرتمند ایران خار چشم چشم بادامی ها خواهد شد؟ آیا جشن نوروزی ملت ایران برای صعود به جام جهانی در حضور وارثان تمدن بزرگ چین رقم خواهد خورد؟

عصرجهان/ محسن بابادی-کارشناس و تحلیلگر فوتبال ایران
سه شنبه 8 فروردین ماه 95 ، در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی فوتبال و در گروه A آسیا ، تیم ملی کشورمان در دیداری تعیین کننده ، در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران به مصاف تیم ملی چین خواهد رفت . تیم چین که گویا قصد نموده خاطرات خوش سال های ابتدایی هزاره سوم را تکرار کند ، بازی های ضعیف دور رفت را بدست فراموشی سپرده و در مصافی تمام عیار ، تیم ملی فوتبال کره جنوبی را بدجوری سنگ روی یخ نمود و در واقع با شکست این تیم ، نشان داد که فوتبال تازه تولد یافته این کشور عزمش را جزم نموده تا هر طور که شده ، با پیروزی در خاک ایران شانسی دوباره جهت صعود به جام جهانی به خویش بدهد . تجربه نشان داده که چینی ها hard working بوده ، در اراده و تلاش چیزی کم نداشته و بمعنای واقعی خواهند توانست از (( هیچ )) همه چیز ساخته و در این راه هیچ کشوری به گرد پایشان نمی رسد . برای درک بهتر این موضوع ، کافی است کمی دقیق تر به اطراف خویش نگریسته تا نمونه های بارز سلطه چین بر تمامی بازار های جهانی در زمینه مسائل اقتصادی را به عینه ببینید . لذا چنین به نظر میرسد که تیم کیروش ، دشوار ترین رقابت ممکنه خویش طی 4 سال اخیر را مقابل تیم پرانگیزه چین پیش روی داشته باشد . به احتمال زیاد این مسابقه به سختی بازی برگشت ایران مقابل کره جهت صعود به جام جهانی 2014 در خاک کره باشد . دیداری که ثانیه به ثانیه اش نفس گیر و دلهره آور بود . بنابراین در صورت غفلت کیروش و غرور احتمالی بازیکنان ، ممکن است این بازی که در حکم جواز صعود ایران به جام جهانی خواهد بود ، پاشنه آشیل ایران شده و تیمی که میتوانست در خرداد ماه قبول شود ، با 1 تجدیدی و شاید هم تبصره ، در ماه شهریور به کلاس بالاتر که همان جام جهانی 2018 است صعود نماید . البته کیروش موهایش را در آسیاب سفید نکرده ، بلکه در کنار فرگوسن فوت و فن کوزه گری را بخوبی آموخته و چنین نگرشی از وی بعید بنظر میرسد . تنها چیزی که آزارمان می دهد ، نگرانی از جانب بازیکنان جوان ، کم تجربه و احساسی کشورمان است که میبایست خویش را از پیش برنده ندانسته و در روز مسابقه ، خار چشم چشم بادامی ها شده و با کور نمودن چشم آنان ، به جام جهانی 2018 روسیه با عشوه چشمک بزنند.
در حقیقت مسابقه ایران و چین ، جدال دو امپراطوری ، دو تمدن با اصالت و بهتر است بگوییم نبرد (( رستم با اژدهای بزرگ )) است . تمدن ناب ایرانی با پیشینه تخت جمشید ، گفتار نیک ، کردار نیک ، پندار نیک و اسلام ناب محمدی ( ص ) به جنگ اژدها و دیوار شکست ناپذیر چینی خواهد رفت که حتی از کره ماه نیز با چشم غیر مسلح قابل رویت است . اگر تیم ایران در باد پیروزی کسب نشده مقابل این تیم و برد بدست آمده جلوی قطر نخوابیده و چینی های ریز نقش و سرعتی را دست کم نگیرد ، خواهد توانست با شکستن چینی ها در ورزشگاه بزرگ آزادی ، پیشاپیش جشن صعود به جام جهانی را گرفته و دل 85 میلیون ایرانی را شاد و چشمان بادامی شکل 1400000000 نفر چینی را اشکبار ببیند . هر چند ما ایرانیان همواره ملتی بوده ایم که آزارمان به هیچ تمدنی ، حتی مورچه ای نرسیده و نمی رسد ، اما در عرصه منافع ملی اوضاع به گونه ای دیگر بوده و همان طوری که هزاران سال قبل راه رسیدن به چین از ایران و جاده ابریشم می گذشت ، میبایست این بار و در قرن 21 ، راه صعود ما به جام جهانی 2018 از چین عبور نموده و بسان جشن های نوروزی و سنتی ایرانیان در تخت جمشید ، در این شادی با شکوه نیز تمدنی بزرگ حضور داشته باشد و ما را برای رفتن به روسیه همراهی و بدرقه نماید . برای تحقق این خواسته چه تیمی بهتر از چین ؟ البته چاره ای جز ناراحت نمودن بیش از یک پنجم جمعیت دنیا نداریم ولی چه می شود کرد ؟ و راهکار چیست ؟
پس ای دلیر مردان آریایی و یوزپلنگ های بیشه ایران؛
با تکیه بر خدای عزوجل و عزم و اراده ایرانی ، همانند پیشینیان خویش در هزاران سال پیش و حتی جنگ تحمیلی ، با 1 بازی جوانمردانه ، حماسی و نه احساسی ، در شبیخونی تمام عیار همراه با غافلگیر نمودن حریف خاور دوری خویش ، بسان دلیر مردانی همچون پهلوان تختی و پوریای ولی ، وی را چنان ضربه فنی نموده تا با به اهتزاز در آوردن پرچم سه رنگ ایران ، بار دیگر خاطرات امپراطوری کهن ایران ، جاده ابریشم ، رستم ، سهراب ، اسفندیار ، سیاوش و شهدای جنگ تحمیلی را زنده کرده و همانند تیر آرش کمانگیر که رودخانه ارس را مرز ایران قرار داد ، این برد شما نیز مصادف با حضور سبزتان در روسیه شده و بر خلاف همیشه که جزو آخرین تیم های صعود کننده به جام جهانی بوده اید ، این بار و در عید باستانی نوروز ، در زمره اولین تیم ها بوده و در پی حضوری پی در پی ، به هموطنان خویش عیدی شایسته ای داده تا دگر باره سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز جهان طنین انداز شود .
نویسنده: محسن بابادی-کارشناس و تحلیلگر فوتبال ایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*