اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117022
تاریخ انتشار: 1396/01/07 04:35
اعتراض آمریکا به دوره های آموزشی دانشگاه آمریکایی بیروت است که افرادی از کارکنان رادیو النور و شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان در آنها شرکت کرده بودند.

جریمه 700 هزار دلاری دانشگاه آمریکایی بیروت به دلیل ارتباط با حزب الله لبناندانشگاه آمریکایی بیروت به دلیل ارتباط با حزب الله لبنان 700 هزار دلار جریمه شد.
به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، دانشگاه آمریکایی بیروت اعلام کرد که با وزارت دادگستری آمریکا به توافقی رسیده است که براساس آن به طرف آمریکایی 700 هزار دلار جریمه پرداخت خواهد کرد. حزب الله لبنان و موسسات وابسته به آن تحت تحریم آمریکا هستند.
اعتراض آمریکا به دوره های آموزشی دانشگاه آمریکایی بیروت است که افرادی از کارکنان رادیو النور و شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان در آنها شرکت کرده بودند.
همچنین سایت اینترنتی دانشگاه به موسسه جهادالبناء (جهاد سازندگی) لبنان ( ثبت شده در فهرست تحریم های آمریکا) مرتبط شده بود.
دانشگاه آمریکایی بیروت گفته است که مدرسین و کارکنانش را تحت آموزش قرار خواهد داد تا قوانین آمریکایی و لبنانی را به خوبی رعایت کنند.
رسانه ها دلیل این جریمه را تعامل دانشگاه با موسسات مرتبط با حزب الله لبنان که از سوی آمریکا "تروریستی" خوانده می شوند اعلام کرده اند.
به گفته وزارت دادگستری آمریکا این دانشگاه که از کمک های مالی امریکا استفاده می کند اقداماتی را در پیش نگرفته که مانع از ارائه کمک های مالی به موسسات تحت تحریم آمریکا شود.
جان کیم دادستان منطقه منتهن نیویورک گفت: در طول سال های اخیر دانشگاه آمریکایی بیروت کمک های بلاعوض از آژانس آمریکایی توسعه بین المللی دریافت می کرد اما این دانشگاه در اتخاذ اقدامات مسوولانه برای تضمین عدم ارائه کمک های مالی به سازمان های تحت تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا شکست خورد.

جریمه 700 هزار دلاری دانشگاه آمریکایی بیروت به دلیل ارتباط با حزب الله لبنان

به گفته وزارت دادگستری آمریکا این دانشگاه ضمن قبول پرداخت جریمه پذیرفته است که رفتار نادرستی داشته و موافقت کرده اقدامات پیشگیرانه ای برای عدم تکرار اتفاقات گذشته انجام دهد.
دانشگاه امریکایی بیروت هم اعلام کرد که با این توافق با وزارت دادگستری آمریکا موافقت کرد اما اقدامات قبلی اش براساس اهمال یا عمدی نبوده است.
دانشگاه آمریکایی در سال 1866 در بیروت تاسیس شد و مهمترین و معتبرترین دانشگاه لبنان به شمار می رود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*