اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117120
تاریخ انتشار: 1396/01/15 00:02
گزارش تصویری/
به راستی مسئول کیست؟چرا علیرغم اینکه عاملان قلع و قمع ناجوانمردانه درختان بَلوط برای مسئولان ذی ربط شناخته شده است، و جرم محرز هست، جنایت به کَرات اِدامه دارد؟ ترس و یا مماشات؟به نظر می رسد اِهمال کاری به جائی رسید که مدعی العموم خود راسا موضوع را رَصَد و پیگیری نماید.

گزارش اختصاصی عصر جهان-پیرو گزارش مورخه95/11/02 با کد خبری 105949 در خصوص قلع و قمع ناجوانمردانه درختان بلوط کوه "حاتم"(کلیک کنید)  اخیر در بازدید مورخه 96/1/10 کوهنوردان از کوه حاتم  مشاهده گردید که درختان بلوط در مقیاس بسیار وسیعی با اره برقی به تازگی ناجوانمردانه قلع و قمع شدند.
همانگونه که قبلا گفته شد" سال هاست که ناله درختان بی پناه گوش فَلک را کَر کرد اما انگار اراده ای جهت جلوگیری از این رویه وجود ندارد"
به راستی مسئول کیست؟چرا علیرغم اینکه عاملان قلع و قمع ناجوانمردانه درختان بَلوط برای مسئولان ذی ربط شناخته شده است، و جرم محرز هست، جنایت ادامه دارد؟ ترس و یا مماشات عامل تکرار است؟
به نظر می رسد اِهمال کاری به جائی رسید که مدعی العموم خود راسا موضوع را رَصَد و پیگیری نماید.
شایان ذکر است قرارگرفتن کوه‌های حاتم و تلرش در بین سه شهرستان بهمئی، لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد و بهبهان در استان خوزستان باعث شده که مسئولین هیچ کدام از شهرستان ها تاکنون نسبت به آن احساس مسئولیت مطلق نکنند لذا قاچاقچیان چوب در سایه اِهمال کاری مسئولان به جنایات خود ادامه می دهند.


پی نوشت:
کوه حاتم و تلرش از نظر تنوع زیستی جانوری دارای 101 گونه پرنده که 10 گونه آنان در سطح جهان در لیست پرندگان حفاظتی قرار دارند،17 گونه پستاندار، 23گونه خزنده می باشد که می طلبد در اسرع وقت به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام گردد.
کوههای حاتم و تلرش طی آگهی صفحه 32 روزنامه رسمی شماره 20404 مورخ 94/1/5 از طرف محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع  اعلام گردیده است.
از نظر تنوع زیستی گیاهی در نیمه جنوبی و غربی آن بیش از 380 گونه گیاهی با 7 گونه گیاه نادر25 گونه گیاه اندمیک، شناخته شده است.
و از نظر تنوع زیستی جانوری، 101 گونه پرنده که 10 گونه آنان در سطح جهان در لیست پرندگان حفاظتی قرار دارند،17 گونه پستاندار، 23گونه خزنده ، حکایت از محیطی با تنوع زیستی مطلوب جهت اعلام منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده هست.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*