اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117212
تاریخ انتشار: 1396/01/19 17:48
مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت با خانواده شهیدان شهیدان محسن اکبری، مهران آقایی و امامقلی تابان در شهرستان بهبهان دیدار نمودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت با خانواده شهیدان شهیدان محسن اکبری، مهران آقایی و امامقلی تابان در شهرستان بهبهان دیدار نمودند.
قدرت الله اخلاصی نیا دبیر مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع)به خبرنگار ما گفت: این مجمع هر سه شنبه در شهرستان بهبهان با خانوده شهدا و ایثارگران دیدار دارند و هر سه هفته یکبار با خانواده های شهدای خارج از شهرستان بهبهان دیدار هائی را تدارک می بیند.
اخلاصی نیا افزود: در همین راستا 7 فروردین 96 در معیت فرماندار بهبهان و جمعی از اعضای مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) با خانواده سردار شهید محسن اکبری در بهبهان دیدار نمودیم
وی افزود: سردار شهید محسن اکبری فرزند علی به سال 1343 در شهرستان بهبهان دیده به جهان گشود. شهید اکبری با شروع جنگ تحمیلی با توجه به نوجوان بودن در مناطق پدافندی سوسنگرد - شوش و جبهه های مگاصیص، پل سابله، حضور پیدا کرد که در عملیات طریق القدس از ناحیه صورت زخمی شد و سپس مجددا در عملیات بیت المقدس حضور پیدا کرد و بعد از عملیات بیت المقدس به عضویت سپاه درآمد و در عملیات های والفجر مقدماتی - خیبر - بدر - والفجر 8 - قدس 5 - والفجر 9 - کربلای یک، در تیپ 15 امام حسن مجتبی (ع) حضور پیدا کرد.


اخلاصی نیا ادامه داد سردار شهید محسن اکبری قبل از عملیات کربلای 5 به لشکر عاشورا انتقال و بعنوان مسئول طرح و عملیات تیپ لشکر 31 عاشورا بچه های زنجان منصوب شد که در عملیات کربلای 5 - نصر 4 همراه گردان های بهبهان حضور پیدا کرد که قبل از عملیات والفجر ده به اصرار رزمندگان بهبهان به همراه گردان فجر بهبهان که در عمق 60 کیلومتری خاک عراق وارد عمل شد و توانست با رشادت های خود ارتفاع شنام را تصرف کند که در این عملیات سردار شهید محسن اکبری با 9 نفر از همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


شایان ذکر است مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) به تاریخ 10 اسفند 95 با خانواده محترم شهیدان امامقلی تابان و مهران آقایی دیدار نمودند.
شهید امامقلی تابان فرزند حسین به سال ۱۳۳۹ در شهرستان بهبهان دیده به جهان گشود.شهید امامقلی تابان دارای تحصیلات دیپلم اقتصاد بود و خدمت سربازی خود را در لشکر ۹۲ زرهی اهواز گذراند به سال۱۳۶۵ در جزیره مجنون بر اثر بمباران هوایی دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


شهید مهران آقایی فرزند محمد در شهرستان بهبهان به ۱۳۵۰ متولد شد و در اول دبیرستان در رشته تجربی در دبیرستان شهید بخردیان مشغول تحصیل بود که در تاریخ ۸/۴/۶۶ در عملیات نصر ۴ در منطقه عمومی ماووت عراق از گردان فتح بهبهان لشکر ۷ ولی عصر (عج) به درجه رفیع شهادت نائل گردید.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*