اخبار عمومی
اعلام وصول 2
117260
تاریخ انتشار: 1396/01/21 18:57
در نشست دانشجویی ارتباط صنعت و دانشگاه که با حضور علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی و فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت در محل دانشگاه علم صنعت ایران برگزار شد آنالیز فنی پل کابلی شهدای لالی مورد توجه حاضران قرار گرفت

بنا به گزارش ارسالی مهندس داراب یوسفی به پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، نشست دانشجویی ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور علی نیکزاد فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت در محل دانشگاه علم صنعت ایران  برگزار شد.


در ابتدای این نشست راهکارهائی از سوی دکتر نیکزاد جهت موفقیت مهندیسن داخلی در صنعت کشور ارایه شد که مورد تایید حاضران در نشست قرار گرفت
وزیر راه و شهر سازی دولت دهم در این نشست خاطر نشان کرد:در دولت دهم پیشرفت زیادی  در بالا بردن سطح همکاری دانشجویان و صنعت کشور با وجود مناطق مهم و توسعه یافته صنعتی داشتیم.
در این نشست دانشجوئی که به منظور ارائه راهکارهای افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت به میزبانی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد ،از چندین طرح ملی در دولت دهم با حضور دکتر نیکزاد گزارشاتی ارائه گردید که از بین این گزارشات یک طرح بیش از سایر طرح ها دید فنی مهندسین و دانشجویان را به خود معطوف کرد.
طرح ملی پل کابلی شهدا شهرستان لالی
در ابتدای این نشست تصور می شد پل کابلی شهدا شهرستان لالی را مهندسان و مشاوران خارجی اجرا نمودند اما با ارائه گزارش فنی مهندس داراب یوسفی مشخص شد که این طرح بزرگ توسط مهندسان و مشاوران ایرانی در دولت دهم پس از انکه با آبگیری سد گتوندعلیا حدود 20 کیلومتر از جاده مسجدسلیمان به لالی در دریاچه قرار گرفته و عملا مستغرق ‌شد، پل بزرگ شهدای لالی و جاده‌های دو طرف آن با هدف جایگزین کردن محور موجود و برقراری ارتباط بین شهرهای ذکر شده و عبور لوله‌های نفت و گاز در منطقه به مرحله اجرا درآمده است.


مهندس داراب یوسفی افزود: پل شهدای لالی، از نوع کابلی و دارای عرشه فلزی با پایه‌ها و پایلون‌های بتنی و کابل‌های ترکه‌ای بوده و با روش نصب تلفیقی پیشرانی ــ بالابری در ارتفاع 155 متری از کف رودخانه کارون ساخته شده است.
برای اجرای بلندترین پل کابلی کشور، 20 هزار مترمکعب بتن ریزی و 197 تن کابل‌گذاری اجرا و نزدیک به 1700 تن عرشه فلزی استفاده شده است.
یوسفی به دیگر مشخصات فنی این پل از جمله اینکه پل شهداي لالي با 460 متر طول، 75 متر ارتفاع پايه‌ها و 68 ارتفاع پايلون‌ها، داراي 5/13 عرض سواره‌رو و 2 متر عرض براي عبور لوله‌هاي نفت و گاز است از بزرگتریت سازه های عمرانی کشور است که پتانسیل جذب گردشگررا هم دارد.


با افتتاح این پل در دولت دهم زمینه بهرمندی مردم از گاز و تسهیل ارتباطات مناطق بختیاری نشین فراهم شد.البته در طرح کلی جاده و ابنیه فنی به وضعیت اقلیمی و کوچ عشایر توجه کافی نشده است.
مهندس داراب یوسفی ادامه داد: شهرستان لالی یکی از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان خوزستان با وجود استعداد های فروان صنعتی،کشاورزی،تفریحی، تاریخی و گردشگری به حساب می آید و به یکی از کانون در حال توسعه نزدیک شده است.
لالی نیازمند است با صدور مجوز برداشت آب اراضی دیم خود را به اراضی آبی تبدیل نماید تا بتواند با توسعه کشاورزی و افزایش بهره وری به یکی از کانون های کشاورزی تبدیل شود تا جوانان این شهرستان مجبور به ترک دیار خود نشوند.
آنالیز فنی پل کابلی شهدا شهرستان لالی در نشست دانشجوئی واقع در دانشگاه علم و صنعت مورد توجه اکثر دانشجویان قرار گرفت
مهندس دانشجو :داراب یوسفی دانشگاه علم و صنعت ایران تهران

 

برچسب ها:
لالی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*