اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127538
تاریخ انتشار: 1396/02/03 20:34
دکتر رضا خلیلی معاون عملیات غیرصنعتی شرکت ملی نفت ایران خبر داد:
دکتر رضا خلیلی معاون عملیات غیرصنعتی شرکت ملی نفت ایران از تدوین بسته جامع چالش‎های نیروی انسانی این شرکت با هدف شناسایی و رفع دغدغه‎های کارکنان خبر داد و گفت: جزئیات این بسته به وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارائه می‎شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "عصرجهان" به نقل از شانا، دکتر رضا خلیلی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی، امروز (یکشنبه، سوم اردیبهشت ماه) در نشست سالانه مدیران شرکت پایانه‎های نفتی ایران حضور یافت و از عملکرد درخشان کارکنان این شرکت و ثبت رکوردهای متعدد در ذخیره سازی و صادرات نفت خام و فرآورده‎ها در سال ٩٥ قدردانی کرد.


وی از برگزاری بیش از ١٢٠ ساعت جلسه با هدف شناسایی دغدغه‎ها، مشکلات و چالش‎های نیروی انسانی شاغل در شرکت ملی نفت ایران خبر داد و افزود: در این زمینه، بسته جامعی تدوین شده است که گزارش آن به زودی به وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارائه می شود.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی از تنوع قراردادی کارکنان این شرکت به عنوان چالشی جدی یاد کرد و گفت: منافع سازمانی ایجاب می‎کند که به این تنوع قراردادی سروسامانی داده شود و از تبعیض‎های موجود کاسته شود.
خلیلی در این‎باره به مشکلات کارکنان اقماری اشاره کرد و گفت: دریافتی کارکنان اقماری رسمی در صورت انتقال به کلانشهرها، به طور محسوسی کاهش می‎یابد اما دریافتی نیروهای قراردادی شاغل در مناطق عملیاتی و ستادی تفاوت چندانی نمی‎کند و از این رو با درخواست‎های متعدد کارکنان قراردادی مدت موقت برای انتقال به کلانشهرهایی مثل شیراز، اصفهان و تهران روبه‎رو هستیم.
وی ادامه داد: آیا درست است شخصی که به واسطه کار اقماری، در حدود ٦ ماه از سال از بودن در کنار خانواده اش محروم است با شخصی که در ستاد کار می‌کند و مشکلات فعالیت اقماری را ندارد، حقوق و مزایای یکسانی دریافت کنند؟ در این شرایط چه انگیزه‎ای برای کارکنان اقماری باقی می‎ماند؟
معاون عملیات غیرصنعتی شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت افزایش انگیزه کارکنان صنعت نفت به ویژه کارکنان اقماری تاکید کرد و درباره کارکنان قراردادی مدت معین این شرکت گفت: حدود ٤٠٠ نفر از پرسنل شرکت ملی نفت ایران را کارکنان مدت معین تشکیل می دهند که علاوه بر کسب تجربه، دوره های آموزشی را گذرانده و روی سمت نشسته اند؛ اینان سرمایه خوبی به شمار می روند و باید از این سرمایه به نحو بهینه استفاده کرد.
خلیلی در عین حال گفت: صنعت نفت از یک سو با مازاد و از سوی دیگر با کمبود نیروی انسانی کیفی مواجه است.
وی در پایان یادآور شد: شرکت پایانه‎های نفتی که پارسال نسبت به سال ٩٤ پیشرفت عملکرد خوبی داشته است، بی شک امسال نیز پیشرفت قابل قبولی خواهد داشت.
نشست ارائه گزارش عملکرد مدیریت‎ها و ادارات ستادی شرکت پایانه های نفتی ایران در سال ٩٥، امروز (سوم اردیبهشت ماه) در باشگاه الهیه صنعت نفت برگزار شد؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی و احمد مجیدی‎نسب، مشاور فرهنگی وزیر نفت از مهمانان شرکت پایانه‎های نفتی در این نشست بودند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*