اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128125
تاریخ انتشار: 1396/03/12 23:43
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس: اکنون نیز درگیری بین این دوطایفه شروع شده است و تاکنون ۲ نفرکشته و ۶نفر زخمی برجای مانده و متاسفانه این موضوع ادامه دار است و هر دو طایفه سنگر گرفته اند درحال تیراندازی به سوی همدیگر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، مهر نوشت: اختلافات خونین دو قبیله در شهرستان باغملک بیش از دو سال که شهرستان را در این زمینه به شدت خبرساز کرده است و هر چندگاهی خبری در خصوص درگیری های خونین و مرگ چند انسان از روستای پتک جلالی به گوش می رسد.
درگیری دو طایفه محمدی و موسایی در پتک جلالی در این مدت بارها منجر به مرگ افراد شده است و در آخرین نوبت قرار شد که تمام زنان و کودکان به منظور حفظ امنیت و جان آنها از درگیری‌های احتمالی، از روستای پتک جلالی خارج و در مکان امنی اسکان داده شوند.


اکنون نیز خبر می رسد که درگیری ها در این روستا آغاز شده است و خبرهای ضد و نقیضی از درگیری مسلحانه، مرگ افراد و کشتار احشام در این روستا به گوش می رسد.
هنوز منابع رسمی در این زمینه اظهار نظری نکرده اند ولی منابع موثق حاضر در روستا آغاز درگیری ها در روستای پتک جلالی را تائید کرده اند.
سید مجید صالحی فرماندار باغملک پیش از این در خصوص این درگیری به خبرنگار مهر گفته بود: درگیری های قومی و طایفه ای در این روستا هرچند حدود دو ماه است که ادامه دارد ولی ریشه این اختلافات قومی به سال ها قبل برمی گردد.
وی گفته بود: برای رفع این اختلافات از همان ابتدا هیئت صلح و سازش متشکل از معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان طوایف فعال شده و مدت ها به دنبال ایجاد صلح و وساطت هستند. این هیئت هم در کنار فعالیت های قضایی و انتظامی به وساطت پرداخته ولی متاسفانه تاکنون موفق به سازش نشده و آنها اصرار بر ادامه این اختلافات دارند.
هدایت الله خادمی  نماینده مردم ایذه و باغملک با تائید این خبر به قدس آنلاین گفت درپی شروع مجدد درگیری در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک و کشته شدن۲ نفر و مجروح شدن ۶ نفر، هدایت الله خادمی اظهار کرد: متاسفانه درگیری در منطقه پتک بین دو طایفه محمدی و محمد موسایی از دو سال  گذشته ادامه داشته و تاکنون متاسفانه تصمیم خاصی برای حل و فصل گرفته نشده است.
وی افزود: عدم حل وفصل این موضوع موجب شده تا هر چندبار یک بار این دو طایفه باهم درگیر شوند و در این بین افرادی جان خود را از دست بدهند.
 نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون نیز درگیری بین این دوطایفه شروع شده است و تاکنون ۲ نفرکشته و ۶نفر زخمی برجای مانده و متاسفانه این موضوع ادامه دار است و هر دو طایفه سنگر گرفته اند درحال تیراندازی به سوی همدیگر هستند.
بنا به گزارشات دریافتی از منابع محلی  منشا این درگیری ها از شهرستان رامهرمز طی چند روز اخیر شروع شد و در ادامه افراد ناشناس وارد روستای دره قیر شده و اقدام به کشتن احشام کردند. این افراد شب گذشته نیز وارد پتک شده اند و اقدام به آتش سوزی و همچنین تخریب سنگ قبرها و شلیک به ترانس های برق کردند به نحویکه برق روستای های بخش ابوالفارس رامهرمز نیز قطع شد

برچسب ها:
پتک ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*