اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149365
تاریخ انتشار: 1396/05/30 03:58
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به بیان توضیحاتی درباره چارچوب‌های فعالیت این معاونت پرداخت.

به گزارش ایسنا محمد نهاوندیان عصر امروز در حاشیه نخستین جلسه هیأت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به سازوکار معاونت تازه تاسیس اقتصادی در دولت اظهار کرد: همانطور که رئیس‌جمهوری در سخنرانی مراسم تحلیف خود و همچنین در جلسه معرفی کابینه به مجلس تصریح کردند یک سامان جدیدی برای هماهنگی تیم اقتصادی دولت در نظر گرفته شده است. به همین جهت نیز معاونت اقتصادی از سوی ایشان تعیین شد.
وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی دولت با ریاست رئیس جمهوری این هماهنگی‌ها را طراحی و پایش خواهد کرد افزود:‌ در گذشته در دولت‌های مختلف دستگاه‌های گوناگون عهده‌دار بخشی از سیاست‌های اقتصادی بودند اما واقعیت این است که اقتصاد ایران یک واقعیت واحد است و باید سازوکاری برای هماهنگی سیاست‌ها واقدامات با این نگاه که فعالیت‌های اقتصادی برای مردم است صورت می‌گرفت.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تصریح کرد: قرار است دولت از تصدی‌گری هر چه بیشتر فاصله بگیرد و فعالیت اقتصادی را برای مردم بازتر کند.به همین دلیل یکی از اولویت‌های جدی این است که موانع کسب و کار از سر راه مردم برداشته شود و مقررات هر چه کمتر شده و شتاب برای توسعه اشتغال و برونگرایی اقتصاد شتاب کار افزایش یابد به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که سازوکار جدید به هماهنگی تیم اقتصادی جدید سرعت بیشتری ببخشد.
نهاوندیان با اشاره به محورهای فعالیت معاونت اقتصادی دولت گفت:‌ از جمله حوزه‌های مورد توجه معاونت اقتصادی مباحثی نظیر سرمایه گذاری خارجی دسترسی به بازارهای جهانی و مشارکت به کسب فناوری است. در مجموع وجه اقتصاد بین‌الملل وجه بسیار پررنگ این رویکرد جدید  در هماهنگی تیم اقتصادی محسوب می‌شود.
وی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا وزارت اقتصادی موظف به پاسخگویی به معاونت اقتصادی است؟ اظهار کرد: این سازوکار در ستاد اقتصادی مورد بحث و اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌ با فعالیت‌های معاونت اقتصادی،‌ ریاست جمهوری ما از طولانی شدن مسیر تصمیم سازی و تصمیم گیری فاصله خواهیم گرفت و سرعت در تصمیم گیری‌ها با مشورت با نخبگان افزایش خواهد یافت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*