اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149621
تاریخ انتشار: 1396/06/10 02:03
یاداشتی خطاب به اعضای شورای شهر دیشموک به قلم مالک آهنگ/
خطاب به شورای شهر دیشموک که هم اکنون قرار است به مدت چهارسال با معضلات ایجاد شده به نوعی بجنگند، اینکه تا پاسی از شب جهت انتخاب شهردار جلسه برگزار میشود کاری کاملا مبتدیانه و به دور از شان مقوله ی اجتماعی است.مگر میخواهید نتیجه آئین سنتی یالا یالا بارونی را با انتخاب سنگ در نان گرده به پایان ببرید که تا پاسی از شب به انجام جلسات شب نشینی و دورهمی می روید!؟

عصرجهان؛ مالک آهنگ -شهرداری یا شهربازی؟!
بسم الله الرحمن الرحیم
آیه ۵۸ سوره مبارکه«نساء» که می‌فرماید؛«إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا؛ خدا به شما فرمان مى‏دهد كه سپرده‏ها را به صاحبان آنها رد كنيد و چون ميان مردم داورى مى‏كنيد به عدالت داورى كنيد در حقيقت نيكو چيزى است كه خدا شما را به آن پند مى‏دهد خدا شنواى بيناست» اشاره کرد و گفت: مردم باید متوجه باشند که بار امانت را به دست چه افرادی می‌سپارند از این نظر در برابر خداوند مسئول هستند و  با تحقیق باید بهترین گزینه را انتخاب کنند..
مسئله مهم و اساسی این روزهای شهر دیشموک انتخاب شهرداری متدین، متدبر، کاردان، شجاع و توناست.
با توجه به بضاعت تحصیلکرده گان شهر دیشموک در استانها و شهرهای بزرگ کشور این بار میتوان موقعیت را بیش از پیش مناسب دانست تا با مساعدت تئوریسین های فرهیخته شهر و بخش چه داخل منطقه و آنهایی که بیرون از شهر دغدغه پیشرفت منطقه را دارند؛ شهرداری متناسب با منزلت و جایگاه این مقام انتخاب نمایند.
این که شهر دیشموک طی سالهای اخیر در  منجلاب  معضلات غرق شده بماند؛ ولیکن بحث عمران و آبادی و ساختن شهری زیبا و توریست پسند آرزوی هر شهروند دیشموکی شده که هیچ گاه محقق نشد.
جداول و خیابانهای غیر استاندارد، عدم تلاش برای ساخت فضای سبز مناسب، ندادن بودجه های ادارات و سازمانهای مربوطه علی الخصوص ورزش، خریدهای بدون برنامه و کارشناسی نشده، ورودی های بد ترکیب همه و همه را پاسخ به جزء معارض دارند را به همراه داشت، و اینکه درایت و مدیریت چی شده و کجا رفته برای حل آنها جای کلی سوال دارد.
اینک که محافظه کارانه هر شخص حقیقی و حقوقی در پی پیشبرد اهداف شخصی خویش است بماند و مطلع باشید که شهری که اینگونه در حال سپری کردن عمر خود است در آینده ای نه چندان دور به غزه ای دیگر تبدیل خواهد شد.
به عنوان یک همشهری و دلسوز از تمام تحصیلکرده گان توانا و اندیشمند شهر دیشموک در هر کجای ایران اسلامی میخواهم جهت انتخاب شهردار اظهار نظر کنند و با اعضای شورای شهر برنامه بگذارند تا در آینده مدیون پیش دبستانی های حال حاضر یا نسل آینده نشوند.
خطاب به شورای شهر دیشموک که هم اکنون قرار است به مدت چهارسال با معضلات ایجاد شده به نوعی بجنگند، اینکه تا پاسی از شب جهت انتخاب شهردار جلسه برگزار میشود کاری کاملا مبتدیانه و به دور از شان مقوله ی اجتماعی است.مگر میخواهید نتیجه آئین سنتی یالا یالا  بارونی را با انتخاب سنگ در نان گرده به پایان ببرید که تا پاسی از شب به انجام جلسات شب نشینی و دورهمی می روید!؟
اعضایی که قریب به سه ماه است انتخاب شدند و فقط به مانند یک دانش آموز ابتدایی که همه چیز را به شب امتحان  واگذار کرده، در دقیقه بعد از وقت اضافه سعی در انجام وظیفه و رسالت خویش دارند و متاسفانه با این کار خویش نشان دادند که شجاعت، درایت و کاردانی لازم را ندارند تا اینگونه یک شهر در سردرگمی کامل به سر ببرد.
لیکن با تمام حرف های گفته شده و ناگفته ، بماند! اما سعی کنید به صورت ضربتی و با تسلط کامل با بهره گرفتن از تجربه کاری خود و معلومات اندیشمندان مستعد و توانای شهر و بخش دیشموک گزینه ای را انتخاب تا هر چه سریعتر مضلات چند ساله ی شهر شهید پرورمان حداقل در دست بررسی و پیگیری قرار گیرند تا شاید ، تا شاید ! حل شوند .
منتخبین شورای شهردیشموک اکنون در برابر آزمون دشواری قرار گرفته‌اند که اولین و مهم‌ترین گام در این آزمون انتخاب شهردار است.
باشرایط فعلی مدیریت شهری دیشموک  با اراده و خواست شهروندان به منتخبین و مدیران آینده شهر انتخاب و اکنون در برابر آزمون دشواری قرار گرفته‌اند که اولین گام در این آزمون انتخاب شهردار است.
اگر به شیوه شهر های مدرنیته و بروز   در مدیریت شهری بخواهیم نگاه کنیم پس باید نظاره گر یک رقابت سالم بین اهداف ، رویکردها و مهم تر برنامه های پیشنهادی افراد مورد نظر باشیم، نه رقابت و جنگ دلالی، لابی گری و سهم خواهی های سیاسی، جناحی، زیرا که این سازمان کاملا جایگاهی اجتماعی است و در دنیای امروزی چنین کار کاملا قبیح و سنتی تلقی میشود.
تاکید میکنم، خطاب به اعضای محترم شورای شهر دیشموک!!!
اولا: منتخبین شورای شهر دیشموک در اولین آزمون خویش مهم ترین و اساسی ترین تصمیم تاریخ زندگی خود را پیش رو دارند، باید توجه کنند که شهرداری که مد نظر شان درک درستی از واژه شهر ، شهروندی (ارباب رجوع) و شهرداری داشته باشد.
ثانیا: شخصی را انتحاب نمایید که بتواند باچشم انداز، آینده نگری و داشتن برنامه های مدون و کادری مجرب سعی در کاهش هزینه های غیر کارشناسی و درامدزایی نماید.
ثالثا: شفاف سازی و ارائه ی بیلان کاری وظیفه قانونی شهرداری است پس مطلع باشید که چنین امری تاکنون محقق نشد و جای بسی سوال است بدون پاسخ و جوابش را در آخرت خواهیم شنید.
بخاطر فشرده شدن متن از جزئیات دیگر صرف نظر میکنم و امیدورام هر چه زودتر شهرداری مناسب شان و جایگاه این نهاد انتخاب و معرفی گردد .
 اللهم عجل لولیک الفرج

برچسب ها:
دیشموک ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


عزیز
|
Iran
|
1396/06/11 07:34
  +0

  -0
پاسخ
آغا امیریان بهترین گزینه هست بعد از جبار

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*