اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1642
تاریخ انتشار: 1393/04/24 02:29
معاون عمرانی استاندار خوزستان:
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: باید کارگروه اولویت بندی مشکلات روستایی تشکیل شود و طرح جامع توسعه روستایی باید داشته باشیم.

 معاون عمرانی استاندار خوزستان:

کارگروه اولویت‌بندی مشکلات روستایی خوزستان تشکیل شود

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: باید کارگروه اولویت بندی مشکلات روستایی تشکیل شود و طرح جامع توسعه روستایی باید داشته باشیم.

سیاحی معاون استاندار خوزستان

احمد سیاحی پیش از ظهر امروز در نشست عمران و آبادی روستاهای استان با بیان این که اگر عملکرد مناسبی داشته باشیم نباید نگران مهاجرت روستاییان به شهرها باشیم اظهار کرد: ماندگاری فرد در یک روستا، شهر و یا استان به رضایتمندی وی و خانواده اش بستگی دارد.

وی افزود: قابلیت‌های موجود در همه روستاها و شهرهای را می‌دانیم و از مشکلات مطلع هستیم، روستاها زمانی رونق پیدا می کنند که به صنایع دستی اهمیت داده شود، قبل از انقلاب مهاجرت مسئله مهمی نبود به این دلیل که روستاییان مراودات خاص خود را داشتند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره اختلافات زیرساختی ایجاد شده بین شهر و روستا، تصریح کرد: نمی‌توانیم مردم را به ماندن در روستاها مجبور کنیم مگر این که انگیزه های لازم برای ماندن را ایجاد کنیم.

مدیریت جهادی در جهت حل مشکلات مردم

سیاحی اضافه کرد: اگر اعتبارات کافی وجود داشت نیازی به وجود ما نبود و مدیریت جهادی را در جهت حل مشکلات مردم باید داشته باشیم، ضمن اینکه در صورت ایجاد امکانات مردم راحت‌تر هستند.

وی با اشاره به مشکلات روستائیان افزود مدیران با توجه به محدودیت ها و شرایطی که اتفاق افتاده بسته پیشنهادی ارائه کنند.

وی عنوان کرد: آب یکی از مباحث جدی  در بحث توسعه روستاها و ماندگاری روستاییان است و باید بسته عملیاتی در مورد آب ارائه شود، تا زمانی که رونق اقتصادی را در روستاها نداشته باشیم فرهنگ شهروندی رونق پیدا نمی‌کند و همه سیاست‌گذاری ها در مورد شهرها و روستاها با مشکلات جدی مواجه می شود.

تشکیل کارگروه  اولویت بندی مشکلات روستایی در خوزستان

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد:  باید کارگروه اولویت بندی مشکلات روستایی تشکیل شود و طرح جامع توسعه روستایی باید داشته باشیم، این که نوع روستا چیست و کدام روستا چیست، پیشنهادهای ملی برای حل مشکلات روستاها ارائه شود ضمن این که همه مشکلات با اعتبارات حل می شود.

سیاحی گفت: متاسفانه در روستاها کیفیت کار پایین است، باید اثربخشی اعتبارات هزینه شده باید بالا رود و  حتما می بایست به مقوله بالابردن کیفیت کار اجرایی توجه جدی شود و اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با بیان این که  71 درصد جمعیت خوزستان در 76 شهر و 29 درصد باقی مانده مربوط به روستا است بیان کرد : همین سیاست‌گذاری‌های غلط ما باعث رونق ساخت وساز غیرمجاز می‌شود.

رئیس کارگروه عمران و آبادی روستاهای خوزستان ادامه داد: پیمانکاران طرح های روستایی باید بومی همان روستا باشند حتی با ترک تشریفات و برای رونق اقتصاد در خوزستان باید حداکثر استفاده را از اعتبارات کرد.

سیاحی با بیان اینکه باید به دنبال راهکارهای درآمدزایی باشیم، گفت: کارهای اجرایی هر منطقه به پیمانکاران همان منطقه واگذار و صنایع تبدیلی در هر منطقه روستایی ایجاد شود.

سیاحی عنوان کرد: طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری خوزستان را متحول می‌کند و ظرفیتی که در منطقه آزاد اروند وجود دارد باید استفاده شود ضمن اینکه هماهنگی جدی بین فرماندار و بخشدار و  بر عملکرد شوراها و دهیاری ها نظارت جدی وجود داشته باشد.

راه‌های روستایی نیازمند توجه جدی

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: باید به راه‌های روستایی توجه جدی شود و در جهت توسعه متقارن روستاها در خوزستان گام برداریم چون همه مشکلات شهری به روستاها مربوط می شود و برای حل آنها باید به روستاها توجه شود.

وی ادامه داد: ارج و قرب روستا کمتر از شهر نیست و دیگر نباید نگران مهاجرت روستاییان به شهر باشیم  علاوه بر این از روستاهای خوب الگوبرداری شود تا با تعیین اولویت های اصلی روستاهای کمتر برخوردار به روستای برخوردار تبدیل شود.

وی تاکید کرد: تلاش جدی مدیریت استان این است که اعتبارات را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*