اخبار عمومی
اعلام وصول 2
169944
تاریخ انتشار: 1396/06/28 15:17
فیلم "نفس" نرگس آبیار در مقام نماینده سینمای ایران برای رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شد.

به گزارش عصرجهان به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، امیر اسفندیاری - سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی - اعلام کرد: «با انجام مباحثات نهایی و بررسی‌های کلی در خصوص چهار فیلم فهرست نهایی، این هیات با اکثریت آراء، فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار را برای نمایندگی سینمای ایران در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب کرد. اعضاء هیات امید دارند فیلم برگزیده بتواند با پشتیبانی کلیه مراکز تاثیرگذار فرهنگی کشور، نمود


شایان ذکر است «نفس» جدیدترین ساخته‌ی نرگس آبیار این روزها برپرده‌ی سینماها اکران شده است.
«نفس» فیلمی اجتماعی در بستر دفاع مقدس خواهد بود که تاکنون حضور بازیگرانی نظیر مهران احمدی، گلاره عباسی،سیامک صفری، پانته‌آ پناهی‌ها و محمدرضا شیرخانلو قطعی شده که عباسی سومین و مهران احمدی دومین همکاری خود با نرگس آبیار را تجربه خواهند کرد.
همچنین از عوامل فنی که حضورشان در فیلم قطعی شده است می‌توان از ساعد نیکذات (مدیر فیلمبرداری)، عباس رستگارپور(مدیر صدابرداری)، مهرداد میرکیانی(طراح گریم)، اصغر نژادایمانی(طراح صحنه و لباس)، بهزاد هاشمی(مدیر تولید و مجری طرح)،امیر یمینی(مدیر تدارکات) و روزبه سجادی حسینی(دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز) اشاره کرد.


تهیه کنندگی این فیلم نیز همچون دو اثر قبلی آبیار بر عهده ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی است که برای ساخت آن با چندین مرکز دولتی از جمله فارابی،انجمن سینمای دفاع مقدس و ... مذاکره شد که هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.
رخشان بنی اعتماد کارگردان سینمای ایران بعد از دیدن فیلم "نفس" نرگس آبیار ضمن ستایش این فیلم در یادداشتی نوشت: دلایل متعددی برای حظ بردن از روابط آدمهای ساده در «نفس» وجود دارد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*