اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1706
تاریخ انتشار: 1393/05/05 12:46
باور نکردنی اما واقعی
بر اساس امار های بین المللی بیست و یک تیرماه سال جاری ، امیدیه ایران با 48 درجه گرمترین شهر جهان و ولینگتون با 3 درجه سردترین شهر جهان شناخته شدند.
باور نکردنی اما واقعی /
:بر اساس امار های بین المللی بیست و یک تیرماه سال جاری ، امیدیه ایران با 48 درجه گرمترین شهر جهان و ولینگتون با 3 درجه سردترین شهر جهان شناخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری امید نیوز به نقل از سرویس بین المللی باشگاه خبرنگاران ، امیدیه خوزستان  با نوسان 48 و 28 درجه گرمترین شهر جهان است ولینگتون  با دمای 4 و 2 سردترین شهر جهان است.

براساس این گزارش آماردیگر شهرهای جهان به ترتیب کمینه و بیشینه دما آمده است.

 
دمای هوای تهران بین 39 و 27 درجه قرار دارد.
 
دمای هوای مکه بین 44 و 29 درجه در وضعیت بارانی قرار دارد.
 
دمای هوای دوحه قطر بین 46 و 31 درجه قرار دارد.
 
دمای هوای لندن بین 24 و 16 درجه قرار دارد.
 
دمای هوای توکیو بین 29 و24 درجه قرار دارد.
 
دمای هوای پاریس بین 23 و14 درجه قرار دارد.
 
دمای هوای رم بین 26 و15 درجه قرار دارد.
 
دمای هوای وین بین 26 و16 درجه قرار دارد.
 
گفتنی است سال 1391 سه منطقه "کویر لوت"، "اهواز" و آغاجاري" در ايران، در فهرست گرمترين مناطق روي كره زمين قرار دارشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از "اي ا ال"؛ در جديدترين ركوردهاي بدست آمده از گرمترين نقاط كره زمين در سال ۲۰۱۲، "كوير لوت" ايران با ۷۰.۵ درجه سانتي گراد، به عنوان داغترين نقطه روي كره زمين معرفي شد.

در اين بررسي كه بالاترين درجه حرارت در نقاط مختلف كره زمين معرفي شده، شهر "العزيزيه" در ليبي به ۵۷.۸ درجه سانتيگراد در رتبه دوم قرار دارد. "دره مرگ" در آمريكا با ۵۶.۶ درجه سانتيگراد، رتبه سوم جدول را بدست آورده است. شهرهاي "غدامس" در ليبي با ۵۵ درجه سانتيگراد.استان "قبلي" در تونس با ۵۵ درجه سانتيگراد. روستاي (Araouane) در مالي با ۵۴.۴ درجه سانتيگراد. شهر "اهواز" در ايران با ۵۳.۵ درجه سانتيگراد و شهرستان "آغاجاري" از توابع شهر اهواز با ۵۳.۳ درجه سانتيگراد، به ترتيب در رتبه هاي ۴ تا ۱۰ جدول گرمترين نقاط روي كره زمين قرار دارند.
منبع: امید نیوز


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*