اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1741
تاریخ انتشار: 1393/05/12 15:57
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۴ میلیون بیکار در کشور وجود دارد، گفتآمار بیکاری در استان‌های زاگرس‌نشین افزایش یافته است: آمار بیکاری در استان‌های زاگرس‌نشین بسیار بالاتر است.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

آمار بیکاری در استان‌های زاگرس‌نشین افزایش یافته است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۴ میلیون بیکار در کشور وجود دارد، گفت: آمار بیکاری در استان‌های زاگرس‌نشین بسیار بالاتر است.

 
 
تاجگردون
 

غلامرضا تاجگردون با اشاره به مشکل بیکاری در کشور، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکل کشور ما در حال حاضر بیکاری بسیاری از جوانان بوده که خیلی از این جوانان تحصیلکرده هستند.

وی با اشاره به اینکه نبود سرمایه در گردش سبب عدم ایجاد اشتغال در کشور شده است، افزود: در حال حاضر بیکاری در همه نقاط کشور وجود دارد ولی آمار بیکاری در استان‌های زاگرس‌نشین بسیار بالاتر است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کمبود درآمد سرانه در استان‌های زاگرس‌نشین را یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش آمار بیکاری در این استان‌ها عنوان کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استانی بوده که با آمار بیکاری بسیار بالا برخوردار است.

تاجگردون با بیان اینکه وضعیتی را که اکنون در زمینه اشتغال با آن رو به رو هستیم مناسب نیست، تصریح کرد: متأسفانه چرخش سرمایه‌گذاری به خوبی در کشور انجام نمی‌شود و اگر این چرخش به خوبی انجام گیرد، مشکل بیکاری تا حدودی برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بیشتر جوانان ما تنها به دنبال استخدام در دستگاه‌ها و ادارات دولتی هستند و این امر سبب شده که آمار بیکاری افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون حدود 4 میلیون بیکار در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تا 4 سال آینده امکان استخدام در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد.

تاجگردون تأکید کرد: برطرف شدن مشکل بیکاری در کشور نیازمند عزم جدی مسئولان بوده و مسئولان باید نسبت به موضوع ایجاد اشتغالزایی در کشور حساس باشند.

منبع: تنسیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*