اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180389
تاریخ انتشار: 1396/07/21 23:27
فرانس 24 مدعی شد
وزارت خزانه‌داری آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شامل قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم و فرمان اجرایی تروریسم جهانی دانست.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارت‌خانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شامل فرمان اجرایی تروریسم جهانی 13224 و مطابق با قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم (کاتسا) می‌داند.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به دلیل ادامه فعالیت‌هایش در حمایت از نیروی سپاه قدس که پیش از این در 25 اکتبر 2007 به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی شامل حزب‌الله، حماس و طالبان مطابق با فرمان اجرایی تروریسم جهانی دانسته شده بود، مشمول قانون کاتسا دانست. سپاه پاسداران از نیروی سپاه قدس حمایت مادی، شامل آموزش، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی داشته است.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین چهار نهاد را طبق فرمان اجرایی 13382 که اشاعه تسلیحات کشتار جمعی و حامیان آن را هدف قرار می‌دهد به دلیل حمایتشان از سپاه یا ارتش ایران تحریم می‌کند.
در ادامه این بیانیه استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا  ادعا کرده است، سپاه پاسداران ایران نقشی کلیدی در تبدیل شدن این کشور به بزرگ‌ترین حامی تروریسم ایفا کرده است. تلاش ایران برای دستیابی به قدرت با هزینه ثبات منطقه مواجه شده است و وزارت خزانه‌داری از اختیارات خود برای مقابله با فعالیت‌های مخرب سپاه پاسداران ایران استفاده خواهد کرد.
وی در ادامه مدعی شده است: ما سپاه پاسداران را به دلیل حمایت از سپاه قدس که یک نهاد ایرانی کلیدی برای ممکن کردن اقدامات بی‌رحمانه بشار اسد رییس‌جمهور سوریه علیه مردم کشورش به علاوه فعالیت‌های مرگبار حزب‌الله، حماس و دیگر گروه‌های تروریستی مشمول کاتسا می‌دانیم. ما از بخش خصوصی می‌خواهیم تا به طور رسمی بپذیرد که سپاه پاسداران روی بخش زیادی از اقتصاد ایران نفوذ دارد و آنهایی که با شرکت‌های تحت کنترل سپاه داد و ستد می‌کنند با ریسک بالایی این کار را انجام می‌دهند.
به گزارش ایسنا، این نکته حایز اهمیت است که بر خلاف ادعاهای قبلی آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست سازمان‌های تروریستی قرار نگرفته است بلکه هم‌راستا با قانون کاتسا از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*