اخبار عمومی
اعلام وصول 2
181104
تاریخ انتشار: 1396/09/25 20:28
یک حامی حقوق حیوانات خبر داد:
سه‌شنبه هفته گذشته نیز تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد را در پارک شهروند اهواز به وسیله سمپاشی مسموم کرده و به صورت ذره‌ذره و دردناک کشتند.

یک حامی حقوق حیوانات در خوزستان از معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در پارک شهروند اهواز با روش سمپاشی و مسموم کردن خبر داد.


یونس حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال 87 کشتار سگ‌ها خلاف قانون اعلام شده است ولی همچنان در اهواز شاهد معدوم‌سازی سگ‌ها با روش‌های نامتعارف هستیم.

وی افزود: بر این اساس، مدافعان حقوق حیوانات جهت جلوگیری از کشتار سگ‌ها جلساتی با دستگاه‌های ذی‌ربط در اهواز برگزار و به نتایجی نیز رسیدند ولی متأسفانه شهرداری اهواز به قول خود عمل نکرد و مجددا شروع به کشتار سگ‌ها در سطح شهر اهواز کرده است.

این حامی حقوق حیوانات گفت: در حال حاضر شهرداری اهواز افراد نامناسبی را استخدام کرده که با انواع روش‌های غیرانسانی و با بیل و کلنگ، سگ‌های ولگرد را می‌کشند.

حسین‌زاده بیان کرد: در گذشته کشتار سگ‌ها با اسلحه و تفنگ انجام می‌شد ولی به دلیل اینکه این کار به صورت پنهانی قابل انجام نیست و نیاز به مجوز دادستان دارد، دیگر از این روش استفاده نمی‌کنند.

وی گفت: سه‌شنبه هفته گذشته نیز تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد را در پارک شهروند اهواز به وسیله سمپاشی مسموم کرده و به صورت ذره‌ذره و دردناک کشتند.

این حامی حقوق حیوانات با بیان اینکه فیلم‌های کشتار سگ‌ها در پارک شهروند اهواز در روز سه‌شنبه هفته گذشته در دست است، افزود: در جلسه‌ای که دو روز پیش با شهرداری برگزار شد، مسئول مربوطه گفت که کشتار سگ‌ها را متوقف خواهند کرد.

حسین‌زاده عنوان کرد: انسانیت حکم می‌کند که این وضع و رفتار غیرانسانه را به گوش سراسر مردم برسانیم.

وی افزود: بنا به گفته مسئول سازمان پسماند شهرداری اهواز، بودجه‌ای که امسال برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برای شهرداری اهواز در نظر گرفته شده 300 میلیون تومان است که تاکنون 64 میلیون تومان از این بودجه هزینه شده است. آیا این بودجه برای واکسیناسیون این سگ‌ها کافی نیست؟

این حامی حقوق حیوانات گفت: با حساب و کتابی ساده متوجه می‌شویم که واکسیناسیون این سگ‌ها با این بودجه امکان‌پذیر است و مشکلاتی که در خصوص جمع‌آوری و نگهداری سگ‌ها عنوان می‌کنند کذب محض است.



کانال تلگرام عصر جهان


سیاوش
|
Iran
|
1402/01/27 02:30
  +0

  -0
پاسخ
به سگ هاغذابدهید وهیچ وقت سگ رانکشیدکه این کار غیرانسانی برای کشوری چون ایران که همش از ....... میگوید یاکشتن سگ وندادن غدابهش هیچ فرقی با خدانشناس وبی دین ندارد

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*