اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1829
تاریخ انتشار: 1393/05/25 21:38
پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان
«شرکت رامکو (پیمانکاری تعمیر و نگهداری پتروشیمی ماهشهر) به‌دلیل نامشخص بودن میزان سود حاصل از گرفتن این پروژه با کارفرمای اصلی (پتروشیمی ماهشهر) هنوز هیچ قراردادی با کارگران نعقد نکرده است.»



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان به نقل از ایلنا یکی از کارگران تعمیر و نگهداری پتروشیمی ماهشهر از معوق ماندن قرادادهای ۲۳۰ کارگر شرکت رامکو خبر داد.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: شرکت رامکو (پیمانکاری تعمیر و نگهداری پتروشیمی ماهشهر) که جایگزین شرکت سنا شده است، به‌دلیل «نامشخص بودن میزان سود حاصل از گرفتن این پروژه با کارفرمای اصلی (پتروشیمی ماهشهر)» هنوز هیچ قراردادی با کارگران نعقد نکرده است.

وی با اشاره به این که ۲۵ روز از آغاز به‌کار شرکت پیمانکاری رامکو می‌گذرد، گفت: نبستن قرارداد‌ها کارگران را در وضعیت بی‌ثبات و پراضطرابی قرار داده است.

این کارگر افزود: رامکو ابتدا «فرم تقاضای کار» را در بین کارگران پخش کرد ولی کارگران به دلیل این‌که خود را کارگر شاغل می‌دانند و جویای کار نیستند، آن‌را تکمیل نکردند و شرکت مجبور به تغییر نام فرم به «فرم اطلاعات فردی» شد که کارگران در حال تکمیل آن هستند.

وی تصریح کرد: شمار زیادی از کارگران از سواد کمی برخوردارند و شرکت با دانستن این موضوع راغب به اجرای «طرح طبقه‌بندی مشاغل» است و این موضوع در ‌‌نهایت منجر به نارضایتی کارگران شده است.

این کارگر ادامه ادامه داد: رامکو با اجرای «طرح طبقه‌بندی مشاغل» سعی در کاهش هزینه خود داشته و با اجرای آن پس از کاستن از حقوق کارگران، سود مضاعفی عایدش خواهد شد.

وی با تأکید بر این مطلب که در صورت بروز حادثه کاری هیچ‌مقامی پاسخگوی کارگر نخواهد بود، اظهار داشت: کارگران با توجه به شرایط سخت و دشوار کاریشان نگران امنیت شغلی خود شده‌اند.

توضیحات سرپرست کارگاه شرکت رامکو
در تماس خبرنگار ایلنا با شرکت رامکو به‌دلیل عدم حضور «ملک‌زاده» مدیر پروژه، «بهرام کوهی‌نژاد» سرپرست کارگاه در همین‌باره اظهار داشت: شرکت رامکو از ابتدای مردادماه آغاز به فعالیت کرده و با اجرای «ارزیابی کارگاهی» تلاش در گزینش دوباره افراد قبلی دارد.

سرپرست کارگاه شرکت رامکو که همین پست را در شرکت قبلی (سنا) داشته است، ادامه داد: با اعتراض کارگران به فرم تقاضای کار این فرم به «فرم اطلاعات فردی» تغییر یافت که تاکنون حدود ۶۰ کارگر به تکمیل آن پرداخته‌اند.

کوهی‌نژاد در خصوص تأخیر انعقاد قراردادهای کارگران اظهار داشت: شرکت رامکو یکی از شرکت‌های پیمانکاری باسابقه در منطقه بوده و با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل سعی در برقراری نوعی «شایسته‌سالاری» در میان کارکنان قبلی است.

وی با تأکید بر این‌که با «تست افراد» میزان تناسب توانائی‌ها، تجارب و دانش افراد با حقوق و مزایای آن‌ها مورد بررسی دوباره قرار خواهد گرفت، گفت: این چنین اقداماتی تهدید محسوب نشده بلکه به افراد در گذراندن دوره‌های آموزشی نیز کمک می‌کند.

کوهی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که حوادث کاری این کارگران بدون قرارداد چگونه پوشش داده خواهند شد، بیان کرد: شرکت با انعقاد بیمه‌های بی‌نام مسئولیت کارگران را پوشش بیمه‌ای کرده و نگرانی در این‌باره وجود ندارد.

سرپرست کارگاه شرکت پیمانکاری رامکو در خصوص «قطعی شدن وضعیت قرارداد‌ها با کارگران» ادامه داد: تا پایان این‌ماه کلیه قرارداد‌ها با کارگران منعقد خواهد شد و مذاکرات با نمایندگان کارگری در پی هر خواسته کارگران ادامه خواهد داشت.

وی در خاتمه طرح این موضوع از جانب کارگران که عدم انعقاد قرارداد با کارگران به دلیل نامشخص بودند میزان سود حاصل از این پروژه با کارفرمای اصلی بوده است را تکذیب کرد.
.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*