اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1834
تاریخ انتشار: 1393/05/26 16:41
پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان
اختصاص شعب وِیژه آتش‌سوزی جنگل‌ در دادگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد


  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان به نقل از فارس ، مختار کوشا پیش از ظهر امروز در نشست بررسی علل آتش‌سوزی گسترده در منابع طبیعی استان و راه‌های مقابله با آن اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در فصل‌های مختلف با مشکلات زیادی مواجه است که نیاز است تمام دستگاه‌ها برای حل این مشکلات ما را یاری کنند.
دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان بیان کرد: در فصل بهار بوته‌کنی گیاهان در منابع طبیعی از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه و روبه رو هستیم که کمبود نیرو در منابع طبیعی پاسخگوی حل این مشکلات نیست.

وی با بیان اینکه سهل‌انگاری افراد، گردشگران و بازی بچه‌ها در منابع طبعی همه از علل ایجاد آتش سوزی در جنگل‌های استان است، یادآور شد: در فصل تابستان با توجه به گردشگر پذیر بودن شهرهای دنا و یاسوج و ایجاد آتش سوزی در منابع طبیعی مشکلاتی در این خصوص ایجاد می‌شود.

این مسئول قضایی گفت: تخریب، تجاوز، تصرف و شخم زمینی از دیگر تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی است که دستگاه قضای استان در فصل پاییز با آن روبرو است که باید در این خصوص پیشگیری غیرکیفری انجام شود.

کوشا ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی شود که منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و آحاد مردم در نگهداری درست از این منابع مسئول هستند.

دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: شعب ویژه در دادسرا و دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر استان در خصوص آتش‌سوزی در منابع طبیعی تشکیل شده و خارج از نوبت و ویژه به تخلفات آتش‌سوزی رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی برای ضابطین خاص در دادگستری استان تشکیل شد، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی استان ابزارآلات لازم را برای مقابله با آتش‌سوزی ندارد و امکاناتی که دارد ابتدایی و سنتی است.

این مسئول در پایان اضافه کرد: همان طور که در ماده 690 قانون مجازات آمده با متخلفین آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان به صورت جدی و با مجازات سنگین برخورد می‌شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*