اخبار عمومی
اعلام وصول 2
18665
تاریخ انتشار: 1394/10/25 03:12
نشست مشترک اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان قضایی
در این نشست مشترک، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون پیشگیری دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، شامگاه پنج‌شنبه نشست مشترک اصحاب رسانه با مسئولان ارشاد اسلامی، قضایی ....کهگیلویه و بویراحمد با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی برگزار شد.

در این نشست مشترک، مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، الماس گشتاسبی معاون پیشگیری دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، رضا دهبانی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

در ابتدا دکتر دهبانی پور ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و مدعوین اظهار داشتند: تا فروردین ماه جاری ما فقط یک سایت دارای مجوز داشتیم اما امروز 17 سایت دارای مجوز داریم و بقیه هم در نوبت بررسی هستند و همینجا از سایت های فعالی که فاقد مجوز هستند می خواهیم درخواست صدورمجوز نمایند. و در این خصوص مساعدت می گردد.

وی در خصوص نقش رسانه ها در انتخابات عنوان داشتند رسانه ها میتوانند با مطالب خود آرامش ذهنی و فیزیکی را در جامعه ایجاد نمایند و یا بالعکس

سپس وی با اشاره به اینکه انتخابات از نقاط عطف جمهوری اسلامی است افزودند:  در این شرایط حساس رسانه ها نیاز به مدیریت خوب و قوی دارند و رسانه ها به جهت اینکه ما استانی قومی قبیله ای هستیم از درج اخبار اختلاف زا به جد پرهیز نمایند.

وی در پایان عنوان داشتند از مقام دادستان محترم درخواست داریم رسانه ها امنیت داشته باشند تا بتوانند رسالت  خود را به درستی به انجام رسانند.

معاون پیشگیری دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه جلسه اظهار داشتند: دو انتخابات مهم پیش رو داریم و باید پیش بینی های لازم صورت پذیرد و از بوجود آمدن فضای نادرست از جمله دامن زدن به مسائل قومی و یا جغرافیائی پیشگیری شود.

 وی ادامه داد هدف اصلی دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم از طریق فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به کمک رسانه هاست. استفاده از ابزارهای پلیسی آخرین مرحله کار دستگاه قضائی در پیشگیری و مقابله با جرائم است.

الماس گشتاسبی افزود؛ برای ما امنیت عمومی و روانی جامعه بسیار مهم است و رسانه ها در ایجاد امنیت می توانند نقش اساسی ایفا نمایند.

وی وظیفه رسانه ها را در زمان فرایند انتخابات احترام به قوانین، تشویق مردم به مشارکت حداکثری، پرهیز از تخریب کاندیدها با هر تفکری، پرهیز از تعصبات قومی-قبیله ای، ترویج اصول اخلاقی و احترام به ارزش های نظام دانستند.

این مقام ارشد قضائی بیان داشتند ضرورتی برای فعالیت سایت های بدون مجوز نیست و باید گفت رسانه ای که مدعی است می خواهد قانون را اشاعه دهد باید اول خود مقید به قانون باشد و قدم اول در رعایت قانون داشتن مجوز است.

وی در پایان افزود: دستگاه قضائی رفتار ها را از رسانه تا کاندیدها رصد می نماید و رسانه از هر گونه گمانه زنی در خصوص تائید و یا عدم تائید کاندیدها بپرهیزند.

در ادامه این نشست مشترک، مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشتند: کشور ما از ناحیه دشمنان داخلی و خارجی تهدید می شود بنابراین حفظ آرامش، امنیت بالاخص در زمان انتخابات اهمیت اساسی دارد و رسانه ها با نوشتن مطالب و مقالات به توسعه امنیت و آسایش جامعه کمک نمایند.

مهرداد کرمی افزود هر جامعه ای دارای ارزش ها و هنجارهائی است و انتطار می رود رسانه ها هنجارهای جامعه را مورد احترام قرار دهند.

دادستان مرکز استان ادامه داد، رسانه ها زبان گویا جامعه هستند ما بسیاری از اصحاب رسانه ها را می شناسیم و برای آنان احترام قائلیم اما دوستی مانع از اجرای قانون نمی شود.

این مقام ارشد قضائی استان افزود: در زمان انتخابات رفتار کاندایدها، هواداران و رسانه ها رصد می شود، حفظ آرامش، امنیت در این برهه ضروری است و در صورت بروز تخلف مماشات نمی شود. بنابراین از رفتار های اختلاف انگیز به جد پرهیز شود. برای ما مهم نیست چه کسی رای می آورد برای ما امنیت و آرامش جامعه در طول انتخابات مهم است.  

وی یکی از مشکلات اساسی سایت های استان را انتشار کامنت ها دانستند چون برخی از این کامنت ها سخیف، مخرب و عامل ایجاد ناهنجاری هستند. و لازم است مدیران سایت ها بعد از بررسی، کامنت ها را منتشر نمایند.

وی در پایان از رسانه ها خواست بخشی از مطالب خود را به نشر قانون انتخابات اختصاص دهند راه اندازی کاروان های تبلیغاتی را تقبیح نمایند و از رسانه ها می خواهیم که یار و یاور مسئولان در اجرای قانون باشند. و قطعا رسانه هائی که به اجرای قانون کمک کنند مورد تشویق قرار می گیرند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*