اخبار عمومی
اعلام وصول 2
18853
تاریخ انتشار: 1394/11/07 00:05
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد طرح سنجش سرمایه را یک سازه و نظر ندانست و افزود: این بحث سازه سیاستی است که در برنامه ریزی پیرامون مسائل اجتماعی استان و کشور نقش تاثیرگذاری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان به طرح سنجش سرمایه اجتماعی اشاره و اظهار داشت: این طرح سال گذشته همزمان با سراسر کشور در دو شهرستان و دو روستای کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
وی با بیان اینکه این طرح کشوری در مرکز هر استان و یکی از شهرستان ها و دو روستای استان اجرا شد، افزود: طرح سنجش سرمایه اجتماعی در شهرهای یاسوج و دهدشت اجرا شد.
میرمحمدی هدف از اجرای این طرح را شناسایی ظرفیت ‌های اجتماعی و دغدغه خاطر جامعه برای تحقق اهداف و برنامه ششم توسعه کشور در راستای تحقق سند چشم‌ انداز بیست ساله کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دانست.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح سنجش سرمایه امروزه یک سازه و نظر نیست؛ بلکه سازه سیاستی است که در برنامه ریزی پیرامون مسائل اجتماعی استان و کشور نقش تاثیرگذاری دارد.
وی یادآور شد: سرمایه اجتماعی در ارتباط با موضوعاتی است که افراد احساس امنیت، عدالت، قانون مداری، انظباط اجتماعی، رعایت حقوق شهروندی، کمک به هم نوعان، واقع گرایی، عدم انفعال و اجتماعی بودن و تعهد و پایبندی به اخلاق اجتماعی و دینی است.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که این سرمایه ها رو به کاهش باشد مسئولان نمی توانند موفق عمل کنند؛ چرا که به نوعی نمی توانند اعتماد عمومی جامعه را جلب کنند.
این مسئول فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر اعتماد عمومی نبود، پیروزی انقلاب در زمان طاغوت و جنگ و ترور در دوران دفاع مقدس محقق نمی شد، اذعان کرد: اگر دولت و نظام اکنون موفقیتی در عرصه های مختلف کسب کند ناشی از همین اعتماد عمومی مردم است.
وی با بیان اینکه نتایج نهایی این طرح پیمایش ملی، می ‌تواند مورد استفاده برنامه‌ ریزان و مدیران حوزه ‌های مختلف به ‌ویژه اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد، گفت: حوزه اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با همکاری دانشگاه تهران و مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی(ایسپا) این طرح ملی را سال ٩٣ در کشور اجرایی کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*