اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19030
تاریخ انتشار: 1394/11/18 23:15
تیراندازی در مراسمات شادی و عزا
براستی این چه رسمی است که پایان آن به خون در غلتیدن یکی از عزیزانمان است.

"پریسا طاهری" خبرنگار و گزارشگر پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان

صدای سوگینه خوان در مراسم .... مردان و زنان ایل  در سوگ یکی از فرزندان ایل سوگواری می کردند زنان مویه کنان و مردان سوگوار...صدای تیراندازی در فضا پر شده بود چرا که  یکی از فرزندان رشید ایل دار فانی را وداع گفته بود ناگهان شیونی در مراسم به پا خواست تیری به ناگاه فرزند دیگری از ایل را از ما گرفت.
این تراژدی است که هر از چندی از گوشه کنار و در مراسمات شادی ٬ شیون و عزا تکرار می شود.
براستی این چه رسمی است که پایان آن به خون در غلتیدن یکی از عزیزانمان است.
همین چند وقت پیش بود  که در یکی از روستاهای بویراحمد تیراندازی در مراسمات و اصابت به تیر برق فشار قوی ۸ مصدوم برجای گذاشت.

بارها گفتیم و نوشتیم تیراندازی در مراسمات شادی و عزا حوادث تلخی را رقم زده است حوادثی که تکرار مکررات شد ولی برایمان درس عبرت نگردید.
هرچند استفاده از اسلحه و اقدام به تیراندازی در مراسمات تشییع عزا٬عروسی و.... جرم میحسوب می شود و نیروی انتظامی با مسببین و عاملین تیراندازی برخوردهای قاطعانه خواهد داشت ولیکن در کنار اقدامات سلبی نیاز به استفاده از اقدامات اجتماعی و آگاه کننده بسیار وجود دارد.
بدین گونه لازم است مسئولان جلسات متعددی با سران عشایر و بزرگان طوایف و افرادی که نفوذ زیادی در طوایف دارند گرفته شود تا با همکاری و تلاش همجانبه این رسم غلط ریشه کن شود.
و از سوی دیگر می طلبد متولیان و دستگاه های  فرهنگی و نخبگان و افراد اهل قلم با  شناساندن و اگاه سازی آسیب های اجتماعی این رسم غلط و نکوهیده به مردم کوشا باشند.

برچسب ها:
تیراندازی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*