اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19120
تاریخ انتشار: 1394/11/22 21:05
افتتاح مجموعه فرهنگی و رفاهی (تالار آفتاب) دبیرستان دخترانه شهدای حجازی فر٬ افتتاح مرکز مشاوره و آموزش خانواده٬بهره برداری از سالن های ورزشی تنیس روی میز ٬سالن مخصوص ورزش های رزمی از برنامه های این مراسم بود

به گزارش پریسا طاهری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از مسجدسلیمان،صبح دیروز مراسم افتتاح از پروژه های آموزشی٬ورزشی٬عمرانی آموزش و پرورش مسحدسلیمان با حضور مهدی رفیعی دهکردی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ٬عباس نعمت زاده رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش خانم عیدیوندی ریئس انجمن و اولیاء اداره کل آموزش و پرورش٬علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان٬منوچهر منجزی قاسمی رئیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان ٬مسئولان شهری٬فرهنگیان و دانش آموزان برگزار گردید
افتتاح مجموعه فرهنگی و رفاهی (تالار آفتاب) دبیرستان دخترانه شهدای حجازی فر٬  افتتاح مرکز مشاوره و آموزش خانواده٬بهره برداری از سالن های ورزشی تنیس روی میز ٬سالن مخصوص ورزش های رزمی از برنامه های این مراسم بود.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر خطاب به مجموعه آموزش و پرورش و فرهنگیان اظهار داشت:
هدف از تربیت تلاش آگاهانه و اختیاری دانش آموزان برای رسیدن به حیاط طیبه و یک زندگی خوب و تلاش آگاهانه به معنای رسیدن به شناخت است.
وی افزود:باید مدیران و معلمان در جهت شناخت و آگاهی به دانش آموزان گام بردارند.وقتی جهان بینی مدرسه و مدیران شناخت به دانش آموزان باشد دانش آموزانی تربیت خواهند کرد با قدرت تفکر ٬اندیشمند و اندیشه ورز.
وی تصریح کرد:  اگر عقلانیت را در جامعه نهادینه کنیم دیگر نگران فضای مجازی٬برنامه های انحرافی ماهواره ٬مواد مخدر و...نخواهیم بود چرا که تمام گرفتاری های ما از انسان هایی است که خوب فکر نمی کنند و قدرت تجزیه و تحلیل ندارند و نمی تواند خود را مدیریت کنند بلکه باید توسط دیگران مدیریت شود.لذا مدرسه در دنیای امروز رسالت مهمی به عهده دارد و آن اینکه به دانش آموز بیاموزد که خودش بیاندیشد نه اینکه دیگران به جای آنان اندیشه کنند.
وی در بخش دیگری  سخنان  با بیان اینکه نمره انضباط عامل انحطاط دانش آموزان است اظهار داشت:چرا باید به دانش آموزی که ساکت است و منفغل نمره انضباط بالایی داد؟دانش آموز باید دائما فعال باشد و کنجکاو ٬منتقد باشد و اندیشه ورز و معلم کسی است که دانش آموزش برعلیه اش شورش عقلی کند.
مهدی رفیعی دهکردی ادامه داد: سیستم تعلیم و تربیت خوب سیستمی است که دانش آموز را خود کنترل بار بیاورد و فکر کردن و اندیشیدن بیاموزد اگر مدرسه نتواند خودکنترلی را به دانش آموزان یاد دهد کاری نکرده است . مدرسه باید به سمتی برود که شهروند خودکنترل تربیت کند
وی در پایان افزود:مسحدسلیمان پیشتاز در تمدن بوده است بیایید در مسجدسلیمان عزیز الگوی مدارسمان را تربیتی قرار دهیم روند آموزش و پرورش در بعد نظری تغییر کرده است و اکنون آموزش و پرورش  بنابر سند تحول متولی تربیت است وظیفه آموزش و پرورش تربیت آدم های خوب است.
در بخش دیگری از این مراسم ريیس آموزش و پرورش مسجدسلیمان اظهار داشت: شهر خوب ساختنی است نه یافتنی .در کنار هم و با حمایت از همدیگر می توانیم شهر را آباد کنیم.
وی بیان کرد: برای ارتقاء سطح کیفی فرهنگیان عزیز و شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد و در راستای حمایت از فرهنگیان بزودی درمانگاه فرهنگیان را آماده بهره برداری خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*