اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19129
تاریخ انتشار: 1394/11/23 11:31
سید محمد موحد همیشه امید های بزرگ و الگوهای هدفمندی را با خود تد اعی میکرد و زندگی سخت و پر از امیدی را پشت سر گذاشت تا اینکه امروزه به شخصیت کاریزماتیک تاریخ کهگیلویه تبدیل شود.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/سیدمقداد مرتضوی پور
کاریزماتیک یا (رهبری کاریزماتیک) در اصطلاح سیاست به حکومت مبتنی بر فرمان‌برداری غیرعادی و استثنایی از یک فرد به خاطر تقدس دینی و الگو بودن وی می‌باشد.
حاج مجمد موحد متولد فروردین 1331است در طالع متولدین سال 1331 آمده است که سرشار از نيرو و شور و نشاط زندگي هستند و تا هنگامي كه جان در بدن دارد، از پستي، ناجوانمردي، دورويي و شايعه پردازي فاصله مي گيرد اوآرمان خواه و كمال گرا به معني واقعي است، به همين علت هميشه طالب بهترين هاست.
سخنان و پندهاي او بسيار با ارزش است. مردم به گفته هاي او گوش فرا مي دهند و در حقيقت نفوذش بر آنان غير قابل انكار است.
حاج سید محمد موحد از همان بدو تولد ژن محبوبیت ای دروجودش نهفته بود و همیشه امید های بزرگ والگوهای هدفمندی را با خود تد اعی میکرد و زندگی سخت و پر از امیدی را پشت سر گذاشت تا اینکه امروزه به شخصیت کاریزماتیک تاریخ کهگیلویه تبدیل شود.
موحد قبل از اینکه وارد فضای سیاسی مجلس شورای اسلامی بشود،دادستان مردم خوزستان بود که اولین استارت محبوبیت حاج سید محمد موحد از دل خوزستان رقم می خورد،و در اوایل انقلاب شور و نشاط وتوانایی های زیادی که در این شخصیت سیاسی وجود داشت بستر های زیادی را برای ورود ایشان به سیاسیت منطقه را فراهم کرد .
سید محمد موحد با کوله باری از اندیشه وبرنامه درچهارمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد فضای سنگین وپر التهاب سیاست شد و بعد از حضور در مجلس با جد خودش پیمان بست که خدمتگزار همیشگی مردم دیارش باشد وذره به ذره زندگیش را وقف مردم دیارش کرد تا اینکه نظرهمگان را جذب خود کردو توانست توانایی خودش را در دوره های پنجم، ششم وهفتم وهشتم مجلس شورای اسلامی ثابت کند وباز هم خدمتگزار مردم در خانه ملت شود.


حاج سید محمد موحد در دهه 1370خود که مصادف با ریاست جمهوری سید محمد خاتمی بود و مردم منطقه ماازنظر مادی به تمام معنی محروم و از نظر امکانات رفاهی هم در رنج و عذاب به سرمی بردند نه از بهداشت خبری بود نه از مدرسه خبری بود نه از مخابرات خبری بود و نه جاده ای بود که امکان رفت وآمد باشد ولی این شخصیت بزرگ یک لحظه امید خود را از دست نداد و شروع به محرومیت زدایی کرد ودر این زمینه هم لحظه ای درنگ نکرد و گاها هم رشد چشمگیری نسبت به سایر نقاط کشور در آن دوران داشت.
موحد بعد از محرومیت زدایی به فکر ایجاد بستر های دانشگاهی در شهرستان افتاد و با ایجاد دانشگاه آزاد و پیام نور توانست یک حرکت بزرگ را در منطقه رقم بزند و اوج پیشرفت تحصیلی را هم در همان دوران شاهد بودیم سید محمد موحد وظایف خود را در همه ی زمینه ها ازجمله جاده سازی, گازرسانی,برق رسانی,بهداشت و درمان در حوزه صنعت ومعدن,فرهنگ ومذهب و در زمینه اشتغال جوانان به نحو احسنت انجام داده است.
تنها کارهای مثبت ایشان نبود که اورا تبدیل به کاریزماتیک ترین چهره ی سیاسی این شهرستان تبدیل کرد بلکه ویژگی های ذاتی ایشان در کنار تعهدات کاری واخلاقی برگ برنده این شخصیت سیاسی بود.

به تشریح ویژگی های فردی سید محمد موحد می پردازیم:
یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت او، عادت‌ها و شخصیت بسیار خاص و قابل اعتماد او بود که مزایای بسیاری برای او به‌دنبال داشت.
1.    افکار و گرایشات مثبت خود را توسعه و به دیگران اجازه می‌دهدتا آنها را ببینند و حس کنند.
2.    همیشه با وقار و هوشیاری خاصی حرف می‌زند و لحن صحبت‌هایش دوستانه است.
4.    در هر حالت و موقعیتی، وقار و آرامش خود را حفظ می‌کنند و کاملا خویشتن‌دار هستند.
6.    روشن‌فکر هستند و ذهن خود را محدود و بسته نمی‌کنند.
7.    هنگام صحبت با دیگران لبخند می‌زنند.
9.    کار امروز را به فردا موکول نمی‌کنند.
10.  در طول روز دست‌کم یک کار نیک و مثبت انجام می‌دهند.
11.  به جای فکر کردن به مشکلات و کمبودها و غصه خوردن برای آنها، به دنبال راه چاره  هست و ایده‌پردازی می‌کند.
12.  همیشه امیدوار به فردایی روشن است وناامیدی را از زندگی خودش خارج کرده است.سید محمد موحد همیشه مردم داریش را به همه ثابت کرد و مردم هم همیشه پشتیبان این شخصیت سیاسی بودند و لحظه ای بر او بی وفایی نکردند و ایشان هم همیشه قدرشناس این همه زحمت و پشتیبانی از طرف مردم است.

برچسب ها:
موحد ؛ محمد موحد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*