اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191982
تاریخ انتشار: 1396/12/23 00:36
حکم 15 سال حبس، رد مال، جزای نقدی و شلاق معاون احمدی‌نژاد اجرا شد؛
چند روز پیش خبر آمد با تأیید حکم «حبیب الله جزء خراسانی» ذیحساب نهاد ریاست جمهوری در دوره سرپرستی بقایی بر این جایگاه و ریاست جمهوری احمدی نژاد بازداشت و برای سپری کردن دوره محکومیت شش ساله اش راهی زندان اوین شده است. امروز نیز اخبار ضد و نقیضی منتشر می شود که بقایی هم بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان منتقل شده است.

با تأیید حکم «حمید بقایی»، معاون «محمود احمدی نژاد در دولت دهم» توسط دادگاه تجدیدنظر، او امروز بازداشت شده و به رغم اینکه وکیل او در مصاحبه‌ای، این مسأله را نادرست خوانده بود، دادستانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای، خبر بازداشت بقایی و انتقالش به زندان برای اجرای محکومیت‌هایی که قطعیت یافته و در مرحله اجرای احکام بوده را تأیید کرد.

پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه برای «حمید بقایی»، حکم او صادر شد که البته او نیز به همراه «حبیب الله جزء خراسانی» به احکام صادره علیه خود اعتراض کردند.

«غلامحسین اسماعیلی»، رئیس کل دادگستری استان تهران در همین خصوص گفته است: «حکم بقایی در دادگاه تجدید نظر تأیید و برای اجرا به دادسرای تهران ارسال شده است، اما از اجرای حکم و بازداشت وی اطلاعی ندارم.»

او عنوان کرده است: «بقایی برای اتهامات مختلف به حبس های متعدد در دادگاه تجدیدنظر محکوم شده، اما طبق قانون فقط مجازات اشد قابل اجراست.»

حمید بقایی بازداشت شد

در ۲۹ آذر ۱۳۹۶ بقایی در کانال تلگرامی خود مدعی شد، دادگاه برای او حکم حبس ۶۳ ساله صادر کرده ‌است. (البته او تمامی مجازات ها را با هم جمع کرده و به عدد 63 سال رسیده است، در صورتی که مطابق با سخنان رئیس کل دادگستری استان تهران اگرچه بقایی به حبس های متعدد در دادگاه تجدید نظرمحکوم شده، طبق قانون فقط مجازات اشد قابل اجراست.»

چند روز پیش خبر آمد با تأیید حکم «حبیب الله جزء خراسانی» ذیحساب نهاد ریاست جمهوری در دوره سرپرستی بقایی بر این جایگاه و ریاست جمهوری احمدی نژاد بازداشت و برای سپری کردن دوره محکومیت شش ساله اش راهی زندان اوین شده است.

امروز نیز خبر ضد و نقیضی عنوان می شود که پس از تأیید حکم بقایی در دادگاه تجدیدنظر، او هم بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان منتقل شده است. بر اساس سخنان رئیس کل دادگستری استان تهران درباره بازداشت بقایی، ۱۵ سال حبس، رد مال و جزای نقدی و شلاق برای بقایی قطعی شده است.

بقایی پیش از این دو بار بازداشت شد؛ یک بار در 18 خرداد 94 که پس از بازداشت او «حجت غلامحسین محسنی اژه‌ای» سخنگوی قوه قضائیه در هشتادمین نشست خبری خود، عنوان کرد که «حمید بقایی که قرار بازداشت برایش صادر شده، از این تاریخ تحت بازداشت قرار می‌گیرد. بقایی البته در ۲۸ دی ۱۳۹۴ با تبدیل قرار بازداشت به کفالت، آزاد شد.

بقایی همچنین ۱۸ تیر ۱۳۹۶ پس از تعیین وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی در دادسرا و تهیه نشدن آن بازداشت شد. این بار پس از گذشت 15 روز او به دلیل «اعتصاب غذا» به بیمارستان منتقل و پس از ۱۸ روز بازداشت با تأمین ۲۰ میلیارد تومان وثیقه آزاد شد.

تأیید انتقال بقایی به زندان برای اجرای حکم

پس از انتشار اخباری درباره بازداشت بقایی و رد این خبر از سوی وکیل بقایی، دادستانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تأیید کرد و بدین ترتیب، بقایی برای اجرای حکم محکومیتش در یکی از پرونده‌ها، راهی زندان شد.

بر اساس اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران پس از تأیید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس روز سه‌شنبه (22/12/1396) نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام نموده و به زندان معرفی شد.

دادستانی تهران متعاقباً در مورد مفاد حکم صادره جداگانه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

 



کانال تلگرام عصر جهان


ایرانی
|
Iran
|
1396/12/24 11:13
  +0

  -0
پاسخ
مابایداگرمجریان قانونی ومسولین ذیربط عادلانه ومطابق قانون وشرع مقدس اسلام حکمی راصادرکنندبایدپذیرفت وتمکین نمود.
امااین مایه ی تاسف است که مسولین طرازاول ما(نهادریاست جمهورشهردار و...)بایدبعدازمسولیت وخدمات وحین مسولیت به دادگاه احضارمحاکمه...شوند...

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*