اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191994
تاریخ انتشار: 1396/12/24 13:12
وکلای مجلس در موضع گیریها و اظهار نظرهای خود، نباید از هیچ منصب و مقامی هراس نداشته باشد باید

عصرجهان- سید مسعود صمدی نسب- طبق اصل ۶۷قانون اساسی کشور، نمایندگان مجلس باید در نخستین جلسه آن سوگندنامه ای را امضاء کنند که در بخشی از آن آمده است: «من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: «من استعمل عاملا من المسلمین وهو یعلم ان فیهم اولی بذلک منه واعلم بکتاب الله وسنة نبیه فقد خان الله ورسوله وجمیع المسلمین;
هر کس از مسلمانان کارگزاری را [بر مسئولیتی] بگمارد، در حالی که می داند در میان مسلمانان، از او شایسته تر و داناتر به کتاب خدا و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله وجود دارد، بی تردید به خدا و پیامبر او و جمیع مسلمانان خیانت کرده است .» با توجه به این گفتار نمایندگان مردم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند
با توجه به این گفتار ذکر شده از منظر قانون اساسی و دین اسلام نمایندگان مردم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و وکلای مجلس در موضع گیریها و اظهار نظرهای خود، نباید از هیچ منصب و مقامی هراس نداشته باشد باید دارای شهامت و شجاعت باشد و با ظلم استبداد و بی عدالتی مبارزه کند
با مرور این محکمات لازم است از نمایندگانی که به فکرمردم بودند و عزتمندانه از حق و منافع ملت در صحن مجلس دفاع نمودند تقدیر نمود
و به صورت مصداقی باید اشاره نمود که تعدادی از نمایندگان از جمله تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت، عدل هاشمی پور نماینده شهرستان های چهار گانه کهگیلویه بزرگ در جلسه استیضاح وزرا در صحن علنی مجلس عزت خود را نشان دادند و وظایف نمایندگی خود را با بیان سخن مردم در کمال شجاعت به نمایش گذاشتند که این عملشان جای بسی تقدیر دارد
اما سکوت نماینده بویراحمد و دنا در جریان استیضاح وزرا جای بسی سوال دارد و افکار عمومی در این خص قضاوت ها دارند
سید مسعود صمدی نسب
مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین عصرجهان است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.



کانال تلگرام عصر جهان


علی
|
Iran
|
1396/12/24 13:17
  +0

  -0
پاسخ
وسیاهی توهین کنندگان به " تاج گردون و سردار هاشمی"

استیضاح وزرای " تعاون ، کار و رفاه اجتماعی " و " راه و شهرسازی " پس از مدتها بحث و جدل در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

" غلام رضا تاج گردون " و سردار " عدل هاشمی " دو تن از نمایندگان استان " کهگیلویه و بویراحمد " از امضا کنندگان اصلی این استیضاح بودند که سخنرانی آنها در موافقت با استیضاح نیز انجام شد .

از آغازین روزهای اعلام استیضاح موجی از تخریب ها و تهمت ها علیه " تاج گردون و سردار هاشمی " شروع شد که هسته اصلی آن این بود که هدف آنها از این استیضاح " معامله گری " است و تا آخر نمی مانند اما روند استیضاح تا آخر نشان داد چنین نیست .

نطق تاریخی ، غرور آفرین ، بغض آلود و ماندگار " تاج گردون " چنان شد که همگان را به وجد آورد و البته " صداقت ذاتی " و صمیمیت همیشگی سردار " هاشمی " در نطق اش چنان شد که جز شرمندگی برای توهین کنندگان و تخریب کنندگان آنها چیزی بر جای نگذاشت .

این دو افتخار کهگیلویه و بویراحمد با تمام توان تا پای جان ایستادند ، همه فشارها را تحمل کردند ، تمامی تهمت ها را شنیدند اما شرافت خود را زیر پای لابی و معامله نگذاشتند تا امروز فارغ از نتیجه استیضاح روسفید از این آزمون سخت و سنگین بیرون آیند برخلاف بسیاری که روسیاه شدند و انتخابات بعدی نشان خواهد داد که چه کسی پاداش خود را از مردم خواهند گرفت .

" تاج گردون " آنگاه که فریاد زد " من لرم " و به آن افتخار می کنم به همه ما غرور داد که شرف لر بودنش را فدای معامله نکرد تا به تخریب کنندگان مریضش نشان داد او فراتر از تخریبها و تهمت های آنهاست .
" سردار هاشمی " آنگاه که فریاد زد جنازه های مردم را با گونی از قله دنا می آورند و ما در مقابل این مردم مسئول هستیم به همه یاد داد که او برخلاف تخریب های سازمان یافته رقبای کوچکش پای شرف همیشگی اش ایستاده است .
امروز استیضاح نشان داد که " تاج گردون " و سردار " هاشمی " قهرمانان زادگاه ما هستند که می شود به ایستادگی آنها دلخوش کرد .
توهین کنندگان روسیاه شدند و باید عذرخواهی کنند .


ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*