اخبار عمومی
اعلام وصول 2
192001
تاریخ انتشار: 1396/12/25 11:50
او در این مصاحبه که در محل دفترش در شهر حراره انجام شد، گفت: ما باید جلوی این فضاحتی که بر ما تحمیل شد را می‌گرفتیم چون شایسته آن نبودیم و زیمبابوه شایسته چنین اتفاقی نبود

عصرجهان-رابرت موگابه، رئیس جمهور دیکتاتور سابق زیمبابوه در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان برکناری از ریاست جمهوری در ماه نوامبر گذشته، گفت: این برکناری او یک "کودتا" بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، موگابه 94 ساله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی SABC آفریقای جنوبی گفت: من می‌گویم که این اتفاق یک "کودتا" بود، هر چند که بعضی افراد نمی‌خواهند آن را کودتا بخوانند.

او در این مصاحبه که در محل دفترش در شهر حراره انجام شد، گفت: ما باید جلوی این فضاحتی که بر ما تحمیل شد را می‌گرفتیم چون شایسته آن نبودیم و زیمبابوه شایسته چنین اتفاقی نبود.

اشاره موگابه به تحولات مربوط به اقدام ارتش علیه دولتش در ماه نوامبر است که در آخر منجر به این شد که امرسون منانگاگوا معاون اول سابقش بعد از استعفای موگابه قدرت را عهده‌دار شود.

موگابه همچنین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی بریتانیایی به نام شبکه I TV گفت: هیچ میلی به بازگشت دوباره قدرت ندارد.

او اظهارکرد: از جانشینش، منانگاگوا متنفر نیست، اما معتقد است که او به کل کشور "خیانت" کرده است.

او تاکید کرد که با منانگاگوا همکاری نخواهد کرد و از نظر او ریاست جمهوری وی غیر قانونی و مغایر با قانون اساسی است.

موگابه گفت: باید افراد در دولت به شکلی درست انتخاب شوند و من صرفا تمایل داریم که به این فرآیند کمک کنم و درباره آن بحث کنم، اما باید اول از من دعوت کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*