اخبار عمومی
اعلام وصول 2
192007
تاریخ انتشار: 1396/12/25 22:21
امام‌جمعه موقت اهواز:
امام‌جمعه موقت اهواز گفت: با اعترافات جاسوس انگلیسی مشخص شد که پروژه‌های انتقال آب خوزستان یک نقشه انگلیسی در راستای ایجاد اختلاف در ملت ایران است.

عصرجهان- آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی (ره)، بابیان اینکه خوزستان باگذشت نزدیک ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، هنوز درگیر آثار آن است، اظهار کرد: غیر از جنگ تحمیلی صدام، جنگ دیگری بر خوزستان تحمیل شد و آن جنگ با طبیعت بود.

وی بابیان اینکه یکی از آثار جنگ با طبیعت و انتقال آب خوزستان، پدیده گردوخاک، کاهش کشاورزی و خشکی نخلستان‌ها است، افزود: انتقال آب خوزستان چندین پیامد زیان‌بار دیگر دارد که تنها به خوزستان محدود نیست و همه کشور را در برگرفته است.

امام‌جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه پروژه‌های انتقال آب خوزستان یک نقشه انگلیسی در راستای ایجاد اختلاف در ملت ایران است، عنوان کرد: جاسوس انگلیس که اخیراً در زندان خودکشی کرد بنا بر نقل موثق مسئولان امنیتی کشور، به داشتن مأموریتی برای زمینه‌سازی انتقال آب خوزستان و جلوگیری از اجرای پروژه شیرین‌سازی آب خلیج‌فارس اعتراف کرد. این در حالی است که شیرین کردن آب و رساندن آن به استان‌هایی که با کمبود آب مواجه هستند، مورد تأکید مقام معظم رهبری بود.

وی از ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور در رابطه با مشکلات شرکت گروه ملی و نیشکر هفت‌تپه خبر داد و بیان کرد: این نامه با امضای ۶ نماینده خوزستان در مجلس خبرگان بود و درخواست تملک این شرکت‌ها از سوی دولت شدیم. ما اصل ۴۴ قانون را قبول داریم ولی وقتی‌که نتیجه آن بروز مشکلاتی برای تولید شرکت و مطالبات کارگران است چه فایده‌ای دارد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد شدید از ممنوعیت برنج‌کاری در خوزستان، اظهار کرد: اشتغال و معیشت بسیاری از مردم خوزستان به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم وابسته به برنج‌کاری است. به چه دلیل باید آن را در خوزستان ممنوع کنید تا جای دیگر برنج‌کاری کنند. این تبعیض را هرگز نمی‌پذیریم.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد درگذشت یادگار امام حجت‌الاسلام سید احمد خمینی، گفت: حقیقتاً مرحوم احمد آقا هم در دوران حیات طیبه امام خمینی (ره) خدمات بسیاری به انقلاب اسلامی داشت و هم بعد از رحلت امام پشت سر رهبر انقلاب، مخلصانه ایستاد. او در همان روز رحلت حضرت امام خطاب به حضرت آقا گفت که شما ولی ما هستید و اطاعت از شما بر ما واجب است.

حیدری با اشاره به جریان ملی شدن صنعت نفت با تلاش آیت‌الله کاشانی و محمد مصدق، بیان کرد: مصدق در برهه‌ای عملکرد خوبی داشت ولی در برهه‌ای دیگر به اسلام پشت‌پا زد. اقدام شورای شهر تهران در نامیدن خیابانی به نام مصدق یک کار غلط است و نوعی ارتجاع فرهنگی و سیاسی است.

وی با اشاره به تعرض گروه موسوم به شیعه لندنی به سفارت ایران در لندن، افزود: تهاجم به سفارت ایران نقشه‌ای از جانب خود انگلیس و برای باج‌خواهی از سعودی‌ها بود/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*