اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19236
تاریخ انتشار: 1394/11/28 21:52
هدایت خواه در مراسم ترحیم و پاسداشت یاد و نام زنده یاد غلام "پردل":
هدایت خواه با تشریح جایگاه معلم گفت: در مرحله آفرینش آدمی بر روی کره خاکی با آیه شریفه "علم الادم اسماء کلها" خداوند خود اولین معلم و انسان متعلم قلمداد شده است.

پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان/زریر حجتی
استاد ستار هدایت خواه در مراسم ترحیم جاوید نام پردل ضمن تسلیت به خانواده مکرم و ایل بزرگ تامرادی گفت :مجلس یاد معلم و پیشکسوت تان علم و ادب، متفاوت با سایر مجالس است.
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا افزود:جایگاه "معلم"که مرحوم مغفور و جاوید نام عرصه تعلیم و تربیت مفتخر به آن کسوت  بودند، در دو مقطع حساس عالم خلقت توسط خدای متعال ،با تبیین جایگاه علم و معلم گرامی داشته  شده و بدین جهت کمتر کسی هم تراز با معلم می باشد.
هدایت خواه با تشریح این جایگاه گفت: در مرحله آفرینش آدمی بر روی کره خاکی با آیه شریفه "علم الادم اسماء کلها" خداوند خود اولین معلم و انسان متعلم قلمداد شده است.


این چهره مجاهد عرصه فرهنگ و سیاست اظهار کرد:خداوند متعال به آدم دستور می دهد که "علم الاسماء "را به فرشتگان بیاموزد.یعنی آدم ابوالبشر معلم و فرشتگان متعلم می گردند و در همین مرحله است که بجز شیطان همه فرشتگان در مقابل انسان به سجده می افتند و این خود نشان دهنده جایگاه معلم است.بنابر این هر کسی که قدر و منزلت معلم می داند باید سر تعظیم و تکریم فرود آورد و هر که فرود نیاورد،شیطان و از جنس آن است.نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ادامه داد؛موضوع مهم دیگری که نشانگر اهمیت جایگاه و نقش سازنده و بی بدیل معلم در جامعه است، آن است که خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم "ص"در غار حرا ، مقام خود را با مقام معلم به لحاظ انسان سازی یکسان دانسته و می فرماید: بدان که من معلم تو هستم  و این خود بیانگر اهمیت مقام و منزلت معلم است ،ضمن اینکه در جاهای مختلف قرآن با این مفهوم که خداوند با کرامت است چون معلم توست تاکید فرموده است و...
هدایت خواه خاطر نشان کرد؛همه مومنانی که این نظام الهی را پذیرفته اند باید قدر این فرهنگ را بدانند.وی تصریح کرد :هر آنچه تمام دنیا داران داشته اند از بین رفته است بجز کاخ معلم که با علم افراشته گردیده است و خداوند اینگونه مقام معلمی چون " زنده یاد پردل" را ارج نهاده است و بدین جهت معلم در عالم آخرت مقام رفیعی دارد.
وی در پایان یاد و خاطره شهدای انقلاب و نظام اسلامی بویژه شهید پردل و معلم جاوید نام مرحوم مغفور غلامعلي پردل را گرامی داشت و برای شادی روح و علو درجات آنان دعا کرد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*