اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19423
تاریخ انتشار: 1394/12/12 00:15
شریعتی تنها نماینده کشور باشد که پس از شرکت در رقابت های انتخاباتی با کسب کمتر از ۴% آرا در رده هشتم قرار می گیرد!

بهبهانما نوشت: نتایج نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد. بر این اساس محمودرضا ضرغامی و حبیب الله کشت زر به دور دوم انتخابات راه یافتند و محمد باقر شریعتی، نماینده فعلی بهبهان با کسب حدود چهار هزار رای شکست سنگینی را تجربه کرد و از حضور در بهارستان بازماند.
۱- با نگاهی تحلیلی به تاریخ انتخابات مجلس بهبهان ، شریعتی تنها نماینده بهبهان است که بعد از چهار سال نمایندگی و حضور دوباره در انتخابات موفق به کسب رای نمی شود.
۲- شریعتی تنها نماینده کشور باشد که پس از شرکت در رقابت های انتخاباتی با کسب کمتر از ۴% آرا در رده هشتم قرار می گیرد! البته از همین میزان آرای شریعتی، می توان به شگفتی یاد کرد!

شریعتی- نماینده اصلاح طلب بهبهان
۳- نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی شاید جز معدود نماینده های تاریخ کشور باشد که بعد از دوره نمایندگی اش و علی رغم تقلا و تلاشش هیچ کدام از گروه های سیاسی شناسنامه دار حاضر به حمایت از وی نشده است.
    شریعتی تنها نماینده کشور باشد که پس از شرکت در رقابت های انتخاباتی با کسب کمتر از ۴% آرا در رده هشتم قرار می گیرد!
شریعتی که در مسئله برجام و حمایت از دولت ، در مجلس کار نکرده ای را باقی نگذاشته بود، سر بزنگاه انتخابات، دولت، رقیب وی را در لیست خود جای داد و عملا پشت شریعتی را خالی کرد.
البته لازم به تاکید نیست که حتی با فرض حمایت دولت از شریعتی به زحمت می شد، برای وی آرای بیشتر از همین میزان فعلی را متصور شد و این موضوع را باید در شیوه نمایندگی شریعتی جستجو کرد.
    شریعتی که در مسئله برجام و حمایت از دولت ، در مجلس کار نکرده ای را باقی نگذاشته بود، سر بزنگاه انتخابات، دولت، رقیب وی را در لیست خود جای داد و عملا پشت شریعتی را خالی کرد.
۴- فراموش نکنیم ، افول شریعتی از مداخله در امورات جاری ادارات مختلف شروع شد و در مسئله دانشگاه خاتم الانبیا به اوج خود رسید. تاثیر گذاری دانشگاهیان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان و ارتباط تنگاتنگ آنها با مردم شهرستان واقعیت های برخی اقدامات فراقانونی را برملا ساخت. این امر در کنار دخالت های بی جای شریعتی و برخی افراد دیگر منجر به نارضایتی عمومی مردم و مسئولین ادارات از آقای نماینده شد.
بهر صورت وقتی شان نمایندگی مردم متمدن بهبهان را تا حد جابجایی یک آبدارچی در یک اداره ، ثبت گل نرگس و سینه سه سنگ آن هم با هزار حرف و حدیث ، تنزل می دهیم نباید انتظاری بیشتر از این داشته باشیم.
۵- نکته جالب توجه دیگر اینکه هواداران و لیدر های آقای شریعتی هم این دوره ایشان را رها کردند به عنوان مثال فردی که یار و همراه شریعتی بود و حتی از همین طریق توانست بیش از ده نفر از آشنایان خود را در دانشگاه استخدام کند، براحتی شریعتی را ترک کرد و مجری سخنرانی های یکی از کاندیدای شکست خورده انتخابات شد!
    فردی که یار و همراه شریعتی بود و حتی از همین طریق توانست بیش از ده نفر از آشنایان خود را در دانشگاه استخدام کند، براحتی شریعتی را ترک کرد و مجری سخنرانی های یکی از کاندیدای شکست خورده انتخابات شد!
۶- در هر دوره ای تعدادی از نمایندگان مجلس ، متاسفانه شرح وظایف نمایندگی را بخوبی نمی دانند دو انتظار حداقلی از نماینده آتی بهبهان این است که اولا اشراف کاملی نسبت به وظایف اصلی نمایندگی مردم یعنی قانون گذاری و نظارت (و نه دخالت) داشته باشد (که ان شالله اینچنین است) و ثانیا به دانشگاه ها و قشر تحصیل کرده و آکادمیک به عنوان بازوی حل مشکلات شهری توجهی ویژه ای نماید.

برچسب ها:
شریعتی ؛ بهبهان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*