اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19580
تاریخ انتشار: 1394/12/23 02:13
افشاگری،انتقاد و گلایه های محمد بهرامی؛
محمد بهرامی گفت: این گلایه را از آقای موسوی داریم که بعد از صحبت‌های انجام شده در حالی که شام آنجا دعوت بودند، به خاطر حضور ما جلسه را ترک کردند

محمد بهرامی:چطور قائم‌مقامی ستاد احمدی‌نژاد در استان برای آقای زارعی پیشینه اصولگرایی محسوب نمی‌شود
این نامزد انتخابات مجلس در بویراحمد و دنا افزود: چگونه است که رأی به آقای زارعی و حمایت از او که یک اصولگرا است و قائم‌مقامی ستاد احمدی‌نژاد را در پرونده دارد، پیشینه اصولگرایی محسوب نمی‌شود اما رأی دادن به آقای هدایت‌خواه پیشینیه اصولگرایی است؟ به استثنا این انتخابات به استناد کدام مورد می‌گویند بنده پیشینه اصولگرایی دارم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان به نقل از فصلی نو، وی گفت: به منتخبین ملت نیز تبریک عرض می‌کنم که از مردم رأی اعتماد گرفتند. مردم سرمایه‌های واقعی این مملکت هستند و مسئولان و منتخبان باید همواره خود را خادم و نوکر مردم بدانند و تمام توانشان را جهت بهبود شرایط زندگی این مردم و جوانان خوبمان بکار بگیرند.
بهرامی افزود: بنده هم در ابتدا تقدیر و تشکر می‌کنم از حسن اعتماد شورا و مجمع اصلاح طلبان به بنده از شهرستان گرفته تا کشور که تا آخر پای انتخاباتشان ماندند و شرافتمندانه از تفکرشان دفاع کردند.
وی تصریح کرد: همواره خودم را از این خانواده بزرگ دانسته و می‌دانم و هیچ گاه احساس جدایی یا دوری از این مجموعه نداشته‌ام. بزرگان استخوان خورد‌کرده‌های جریان اصلاحات می بایستی مورد احترام و اکرام همه دوستان این طیف باشند.
بهرامی با بیام اینکه آرا و نظرات عزیزانمان در مجمع و شورای اصلاحات را همیشه محترم شمارده و تمکین می‌کنم، گفت: حرف این مجموعه را حرف خود می‌دانم تمام تلاشمان در این مقطع باید معطوف به همگرایی و یکپارچگی درون جریانی باشد.
وی افزود: نباید اجازه بدهیم تا خدایی ناکرده انشقاقی در مجموعه و تشکیلات ما ایجاد شود و فرصتی برای ایجاد تفرقه نصیب بدخواهان و مغرضان شود. در هر شرایطی باید در جهت حفظ اتحادمان تلاش کنیم و اقبال عمومی که همیشه از جریان اصلاحات وجود داشته را حفظ کرده و قوام ببخشیم.
این نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا با اشاره به اینکه اگر روند انتخابات بصورت طبیعی و بدور از اهرم های غیر ضرور بود شک نکنید که ما برنده انتخابات بودیم، گفت: تقریباً تمام مردم به آنچه در انتخابات اخیر گذشت واقف هستند و از نزدیک و به عینه دیدند که چه اتفاقات ناگوار و ناشایستی اتفاق افتاد که فرصت و مجالی برای پرداختن به آنها نیست.


به معترضان انتخابات اعلام کردم در هر شرایطی قانون فصل‌الخطاب است
وی افزود: بعد از انتخابات و اعلام نتایج مردم که از روند برگزاری انتخابات ناراضی و در تجمعی اعتراضی حضور پیدا کرده بودند، به درخواست خیلی از دوستان و دلسوزان برخود وظیفه دانستم تا به سهم خود وارد شده و آنها را آرام کنم.
بهرامی در همین رابطه بیان داشت: توصیه کردم که راه اعتراض، تجمع و رفتارهای هیجانی اینچنینی نیست. باید از هرگونه عملی که زمینه ناامنی و سوء استفاده مغرضان را فراهم می‌کند دوری کنیم. به عزیزان عرض کردم که در هر شرایطی می‌بایست قانون را فصل‌الخطاب بدانیم که مردم عزیز نیز لطف کرده و با وجود ناراحتی و نگرانی‌های شدیدی که داشتند، پذیرفتند و آرامش به جو عمومی جامعه بازگشت.
توقع از آقای سیدباقر موسوی حمایت از خروجی شورای مورد تأیید خاتمی و عارف بود
وی به مصاحبه سید باقر موسوی اشاره کرد و گفت: همانطور که می‌دانید بنده همیشه از آقای موسوی به عنوان پیشکسوت و بزرگ جریان اصلاحات یاد کرده و عرض کردم در صورت تایید صلاحیت او از موسوی حمایت می‌کنم.
بهرامی افزود: در هر صورت چون در یک جریان فکری و سیاسی تعریف می‌شویم، توقع از آقای موسوی می‌رفت که جریان را به عنوان یک بزرگتر مدیریت کرده و از خروجی شورایی که بر مبنای خردجمعی تشکیل شده بود و مورد تایید بزرگان اصلاحات در استان و کشور از جمله سید محمد خاتمی و دکتر عارف گرفته تا دیگران بود حمایت و پشتیبانی می‌کردند. چرا که در این شرایط راهبرد اصلی جریان در کشور تمرکز بر روی خروجی اجماع و حمایت همه جانبه و بی‌قید و شرط از آن گزینه بود. یعنی فرد و شخص در اینجا مهم نبود، چه سید باقر موسوی و چه محمد بهرامی یا هر شخص دیگری. مهم پیروزی جریان بود در راستای تأمین منافع مردم و حفظ و حرمت جریان.
وی اذعان داشت: انتخاب مجمع نیز خارج از دخالت و اراده بنده بود و از جزئیات نظر مجمع بی‌خبر و نتیجه اطلاعی نداشتم. بعد از رأی‌گیری نظر مجمع آن موقع بنده مطلع شدم و من را دعوت کردند. هیچگونه هماهنگی قبل از این تصمیم‌گیری با بنده نداشته‌اند و اولویت اصلی آنها نبوده‌ام در حالی که مداوم با آقای موسوی در ارتباط و هماهنگ بودند.
در هر شرایطی مجمع اولویت اول را آقای موسوی می‌دانست
شهردار سابق یاسوج با اشاره به اینکه شاید دو روز مانده به تبلیغات که وقت بسیار محدودی بود آنها تصمیم گرفتند، گفت: حتی شنیدم که در همان لحظات آخری دوستان با آقای موسوی در ارتباط بودند. در هر شرایطی مجمع اولویت اول را آقای موسوی می‌دانست و حتی یکی از بندهای میثاقنامه که امضا کردم این بود که در صورت تأیید صلاحیت وی همه از موسوی حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه قبل از جلسه نهایی مجمع، بنده تهران بودم و هر چه پیگیر دیدار با آقای موسوی شدم موفق به دیدار با او نشدم، افزود: نهایتاً از طریق حاج قوام فروزان پیگیر مسأله شدم که در جواب فرمودند؛ آقای موسوی گفته‌اند که تا چند روز دیگر امکان دیدار ما فراهم نمی شود و در دسترس نیستم.
«بعد از جلسه مجمع هرچه تماس گرفتم و به آقای موسوی پیام دادم او جواب نداد»
بهرامی خاطرنشان کرد: بعد از جلسه مجمع هم هرچه تماس گرفتم و به آقای موسوی پیام دادم او جواب ندادند. در جایی به یکی از دوستان گفته بودند که آقای بهرامی زنگ زد ولی من جواب ندادم. ما و آقای موسوی در معرض قضاوت مجمع بودیم، هرچند که همه شرایط به نفع موسوی و اولویت هم با او بود.
وی گفت: اگر از ابتدا همه پذیرفته بودیم که قاضی فصل‌الخطاب مجمع باشد، باید تا انتها روی همین باور می‌ماندیم. اگر به مجمع اعتراضی بود باید از ابتدا شبهات مطرح می‌شد، نه اینکه تا دقیقه نود شورا را قبول داشته باشیم اما به یکباره به آنها تمکین نکنیم. تابعیت از خردجمعی و تصمیمات شورایی و احترام به رأی اکثریت که همان دموکراسی است و دموکراسی از ارکان و شاخصه های مهم اصلاح طلبی است. یعنی نقطه مقابل استبداد، انحصار طلبی و فرد‌محوری.
آقای موسوی اگر گلایه‌ای داشتند بعد از انتخابات مطرح می‌کردند
بهرامی یادآور شد: خوشحالم که به تعهدم پایند ماندم. بارها اعلام کرده بودم در صورت تأیید صلاحیت آقای موسوی به احترام وی کنار رفته و امکانات‌مان را در اختیار او قرار می‌دهیم. اگر چنین قولی در برابر عموم مردم دادم و این تعهد را ایجاد کردم، یقیناً به آن عمل می‌کردم. چرا که در برابر وجدان خودم، افکار عمومی و جریانی که منتسب به آن بودم مسئول و پاسخگو بودم.
وی معتقد است، حال نوبت آقای موسوی بود که در قبال جریان به احترام خردجمعی و بزرگان کشوری و استانی اصلاحات مسئولانه و پدرانه عمل کرده و جریان را که به او امید داشتند تنها نمی‌گذاشتند و اگر گلایه‌ای نیز داشتند بعد از انتخابات مطرح می‌کردند.
بهرامی افزود: در هر صورت گذشته‌ها گذشته و انسان عاقل نباید در گذشته بماند. پیروز واقعی این میدان مردمی بودند که با شور و اشتیاق وارد صحنه شدند تا برای آینده خویش تصمیم بگیرند و از این بابت لایق بهترین تبریک‌ها هستند.
مجمع اصلاح‌طلبان بویراحمد و دنا خیلی دیر تصمیم گرفت
وی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم که مجمع خیلی دیر تصمیم گرفت، گفت: زمان تصمیم‌گیری مجمع به دلیل اینکه همه منتظر تأیید صلاحیت آقای موسوی بودیم به تأخیر افتاد و به همین دلیل خیلی از فرصت‌ها را برای انجام کارهای ضروری و ساماندهی‌های لازم از دست دادیم.
بهرامی تأکید کرد: باید مجمع با قید اولویت نامزدها خیلی زودتر از این تصمیم می‌گرفت تا زمان را که در امر انتخابات بسیار تعیین کننده و حیاتی است از دست نمی‌دادیم اما باز هم عرض می‌کنم که با این وجود اگر در روند برگزاری انتخابات خللی وارد نمی‌شد و شرایط را عوض نمی‌کردند، پیروزی از آن جریان اصلاحات بود.
بنده هیچگونه پیشینه اصولگرایی ندارم
وی در پاسخ به این سئوال که آقای موسوی در جایی از مصاحبه اخیرشان، گفتند که شما پیشینه اصولگرایی داشته‌اید در این مورد چه صحبتی دارید؟ گفت: بنده هیچگونه پیشینه اصولگرایی ندارم. بررسی کنید در کدام حزب یا تشکل اصولگرایی بنده عضویت یا فعالیتی داشته‌ام. تنها در مجلس هفتم و زمانی که هیچ اصلاح‌طلبی موفق به حضور نشد و رقابت بین دو اصولگرا بود بنده به آقای هدایت‌خواه که یکی از دو اصولگرای حاضر در میدان بود رأی دادم.
چطور قائم‌مقامی ستاد احمدی‌نژاد در استان برای آقای زارعی پیشینه اصولگرایی محسوب نمی‌شود
این نامزد انتخابات مجلس در بویراحمد و دنا افزود: چگونه است که رأی به آقای زارعی و حمایت از او که یک اصولگرا است و قائم‌مقامی ستاد احمدی‌نژاد را در پرونده دارد، پیشینه اصولگرایی محسوب نمی‌شود اما رأی دادن به آقای هدایت‌خواه پیشینیه اصولگرایی است؟ به استثنا این انتخابات به استناد کدام مورد می‌گویند بنده پیشینه اصولگرایی دارم؟
جریان جلسه با آقای موسوی در منزل آقای شهرخ‌پور
وی درمورد جریان جلسه با آقای موسوی در منزل آقای شهرخ‌پور اظهار داشت: نزدیک به ساعت 12 شب در کوران انتخابات و در حالی که درگیر جلسات مردمی بودم، بنده را به آنجا دعوت کردند که به احترام میهمانان و میزبانان جلسه آنجا حاضر شدم. دوستان و افرادی که تشریف داشتند بحث‌ها و تحلیل‌هایی داشتند که در این بین یکی از دوستان آقای موسوی مطرح کردند که در بررسی‌هایی که انجام داده‌اند آقای هدایت‌خواه ۱۷ درصد جلو هستند.
بهرامی ادامه داد: بنده نیز بر اساس آمار و نظرسنجی‌های میدانی عرض کردم که در حوزه مرکزی ما جلو هستیم ولی در حوزه سفلی به خصوص پاتاوه آقای روشنفکر ۵۰ درصد و بقیه نامزدها روی هم ۵۰ درصد آرا را دارند. در حوزه‌های مارگون و لوداب همچین نظری بنده داشتم. الان هم با توجه به اجحافی که شد و آرایی که از ما جدا و به سبد رقیب اضافه شد، می‌بینیم که نتیجه همان تحلیل بنده بود. باید صادق بود چرا که مردم به خوبی قضاوت می‌کنند. اگر روند واقعی و طبیعی بود الان نتیجه چیز دیگری رقم می‌خورد.
آقای موسوی به خاطر حضور ما جلسه را ترک کردند
وی گفت: این گلایه را از آقای موسوی داریم که بعد از صحبت‌های انجام شده در حالی که شام آنجا دعوت بودند، به خاطر حضور ما جلسه را ترک کردند و در حال خروج از منزل به سمت کوچه، یکی از دوستان همراه او موردی را مطرح کرد که صلاح نیست به آن بپردازیم و آقای موسوی در جواب گفتند، بگذارید پاسخ آن را خواهم داد.
بهرامی ما و هیچ کدام از طرفداران و حامیان ما به کسی توهین یا بی‌حرمتی نکرده و نمی‌کنند، گفت: احترام و شأن رقبای منطقه‌ای و عزیزان هم استانی را نیز همواره نگه داشته‌ایم. هیچگاه در فکر انتقام از کسی نبوده‌ایم. نه با کسی دشمنی داریم و نه خواهان بی‌آبرویی کسی هستیم. اخلاق همیشه سرلوحه کار ما بوده و بدخواهان را فقط به خدا واگذار می‌کنیم. نه به دولت و نه به هیچ نماینده در استان هجمه‌ای نکرده‌ و همواره حرمت و منزلت همه را حفظ کرده‌ایم.
وی افزود: گاهاً نقل‌قول‌های کذب و نادرستی از جانب ما انجام می‌دهند که مردم ما با آگاهی به این جوسازی‌های مسموم و غیراخلاقی توجهی نشان نمی‌دهند. در سخنرانی‌های که در روزهای پایانی انتخابات داشتیم، مسائلی در باب بی‌عدالتی‌های رخ داده مطرح کردیم و گلایه‌هایی ازنماینده محترم خودمان داشتیم و عملکرد او را نقد کردیم اما نه بحثی در مورد دولت داشتیم و درمورد نماینده حوزه دیگری اظهارنظری نداشتیم.
بهرامی خاطرنشان کرد: ولی متأسفانه الان با بررسی رسانه‌ها شاهدیم صحبت‌های ما را تفسیر به رأی کرده و به گونه‌ای دیگر بازتاب می‌دهند یا اینکه مثلا من انتقام فلانی را می‌گیرم، چنین مسائلی را بنده مطرح نکردم. فایل‌های صوتی موجود است و این فضا و کارها به دور از اخلاق است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


ناشناس
|
Iran
|
1394/12/23 02:37
  +0

  -0
پاسخ
سید باقر موسوی با حمایت از زارعی(البته در پشت پرده ) برای همیشه به تاریخ پیوست.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*