اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19887
تاریخ انتشار: 1395/01/20 23:12
هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال؛
تیم فوتبال صبای قم توانست سایپا را با تعداد گل‌های زیادی شکست دهد.

به گزارش عصرجهان، در ادامه هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 18 امروز (جمعه) دو تیم صبای قم و سایپا در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 4 بر صفر شاگردان علی دایی به پایان رسید.
گل‌های تیم صبا را در  این بازی، اکبر صادقی در دقایق یک و 73 و فرید بهزادی‌کریمی در دقایق 14 و 35 به ثمر رساندند.
صبای قم با این پیروزی 35 امتیاز شد و با تفاضل گل 5+ بالاتر از سایپایی ایستاد که همین تعداد امتیاز دارد، اما تفاضل گلش به 2- تنزل یافت. شاگردان مجید جلالی با شکست سنگین مقابل صبای قم به رده نهم جدول سقوط کردند.

لحظات حساس

  • دقیقه 6: ضربه آزاد امیرحسین صادقی بعد از برخورد به دیوار دفاعی سایپا راهی کرنر شد.
    دقیقه 7: ارسال اکبر صادقی از روی کرنر، کریم اسلامی را در تیر دو صاحب توپ کرد اما شوت آرام این بازیکن از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت.
    دقیقه 22: شوت پشت محوطه اکبر صادقی با فاصله کمی از بالای دروازه سایپا به اوت رفت.
    دقیقه 23: بهزادی کریمی بعد از دریبل ایوبی در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت اما ضربه او به راحتی در اختیار دوجکوویچ قرار گرفت.
    دقیقه 1+45: حرکت فرید کریمی از جناح راست او را در موقعیت خوبی مقابل دروازه سایپا قرار داد اما این بازیکن به عقب پاس داد اما او در عقب اسلامی را در موقعیت گل قرار داد که شوت پای چپ این بازیکن با فاصله زیادی از کنار دروازه سایپا  عبور کرد.
    دقیقه 51: نفوذ مهدی ترابی از سمت راست محوطه جریمه و شوت او را فراهانی دفع کرد.
    دقیقه 55: سانتر اکبر صادقی از روی  کرنر را ماچادو در موقعیت خوبی از مقابل دروازه سایپا به اوت زد.
    دقیقه 60: شوت ترابی از گوشه محوطه جریمه را میداوودی از 6 قدم زد اما فراهانی به زیبایی توپ او را در دو مرحله جمع کرد.
    دقیقه 61: ضربه آزاد قاضی از پشت محوطه جریمه را فلاح زاده در اختیار گرفت.

مصاحبه دائی
بنا به همین گزارش علی دایی پس از برتری 4 بر صفر تیمش مقابل سایپا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: قبل از هر چیز سال نو را تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم امروز تیم ما فعل خواستن را خوب صرف کرد. از همان زمان ورود به زمین بازیکنانم به‌خوبی حفظ توپ کرده و حریف را در زمین حبس کردند.
گل زودهنگام ما اهمیت زیادی داشت
وی ادامه داد: ما در نیمه اول اصلاً اجازه ندادیم حریف بر شرایط بازی مسلط شود و این را هم بگویم که گل اول و زودهنگامی که زدیم باعث شد روحیه بازیکنانم بالا برود و کمک زیادی کرد تا بتوانیم برتری‌مان را تا آخر بازی مقابل حریف حس کنیم.
می‌توانستیم 2 گل دیگر به سایپا بزنیم
سرمربی تیم صبای قم یادآور شد: تیم سایپا در طول 90 دقیقه شاید فقط یک موقعیت گل داشت و آن هم صحنه‌ای بود که میداوودی ضربه خوبی به سمت دروازه ما زد، اما فراهانی عکس‌العمل خیلی خوبی از خود نشان داد. در دیگر دقایق بازی این ما بودیم که بر حریف تسلط کامل داشتیم و حتی می‌توانستیم دو گل دیگر به آنها بزنیم.
ما و سایپا به معنای واقعی فوتبال بازی کردیم
دایی درباره صحنه‌ای که او اعتقاد داشت که داور باید برای تیمش پنالتی اعلام می‌کرد، یادآور شد: متأسفانه اگر بخواهیم اعتراض کنیم اخراج می‌شویم. البته در کل داوری در این دیدار خوب بود و به‌غیر از یکی دو صحنه‌ای که کمک‌داور اشتباه داشت، مسئله دیگری ندیدیم. هرچند دو تیم به معنای واقعی فوتبال بازی کردند و تیم سایپا وقتی سه گل خورد نیمه دوم برای جبران نتیجه آمد و این ما بودیم که حریف را در کنترل خود درآوردیم.


این بهترین بازی فصل ما بود
وی در ادامه تأکید کرد:‌ این بهترین بازی فصل ما بود، چرا که در حمله و دفاع و همچنین حفظ توپ خوب کار کردیم.
از ابتدای فصل مشکلاتی داشتیم که از آنها حرف نزدم
وی درباره مشکلات پیرامون تیمش نیز عنوان کرد: من دیروز در نشست خبری راجع به مشکلات تیمم به‌طور مفصل صحبت کردم. ما هم‌قسم شدیم تا بازی‌های هفته پایانی‌مان را با پیروزی پشت سر بگذاریم. پنج هفته دیگر از لیگ باقی مانده و در این هفته‌ها می‌خواهیم از فوتبالی که بازی می‌کنیم، لذت ببریم. مشکلات زیادی از همان ابتدای فصل همراه تیم ما بود که در خصوص آن حرف نزدم. کمتر باشگاهی مشکلات ما را داشت و فقط استقلال اهواز بود که به مانند تیم ما دیر بسته شد.
امیدوارم هفته‌های کابوس‌وار ما تمام شده باشد
سرمربی تیم صبای قم افزود: ما این مشکلات را در خودمان حل کردیم و بازیکنانم واقعاً مردانه کار کردند. ان‌شاءالله آن هفته‌های کابوس‌وار تمام شده باشد و با بردی که امروز آوردیم بتوانیم هفته‌های آینده نتایج خیلی خوبی بگیریم.
اگر فصل بعد صبایی بود و من هم بودم وقت بیشتری برای تیم بستن خواهم داشت
دایی عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما این بود که قبل از شروع فصل دیر دور هم جمع شدیم و فرصت انجام تمرینات بدنسازی را نداشتیم. شاید به خاطر همین بود که چند هفته دچار اُفت شدید شدیم. به‌هر حال اگر برای فصل بعد صبایی بود و من هم حضور داشتم وقت بیشتری برای بستن تیم خواهم داشت.
لک به‌خاطر اشتباهی که داشت نیمکت‌نشین شد
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا میلاد فراهانی را به حامد لک ترجیح می‌دهد، گفت: مطمئناً ما دو دروازه‌بان خوب داریم و براساس آمادگی آنها یکی را به میدان می‌فرستیم. خوشبختانه فراهانی اعتمادبه‌نفس خیلی خوبی پیدا کرده و توانسته با شرایط ایده‌آلی که دارد، جای لک را بگیرد. فوتبال همین است. من نمی‌گویم لک ضعیف است، بلکه او هم خوب تمرین می‌کند، اما به‌خاطر اشتباهی که داشت، نیمکت‌نشین شد.
شاید بهتر بود زودتر از فراهانی استفاده می‌کردم
«هر دو دروازه‌بان ما از بهترین‌ها هستند»،  سرمربی صبا با بیان این جمله تصریح کرد:‌ شاید در مورد فراهانی اشتباه کرده باشم و باید زودتر از اینها به او میدان می‌دادم، هرچند این دروازه‌بان دچار مصدومیت شد و دو سه ماهی از تمرینات دور بود. برای پنج هفته آینده نیز هر یک از دروازه‌بان‌هایی که آماده‌تر باشد به میدان می‌رود.منبع/تسنیم

برچسب ها:
صبای قم ؛ سایپا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*