اخبار عمومی
اعلام وصول 2
20053
تاریخ انتشار: 1395/01/29 13:34
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: امكان تامين هزينه مورد نياز براي تجليل از معلمان نمونه اين استان در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال به دليل كمبود اعتبار چندان فراهم نيست.

دستگاه هاي مختلف اجرايي كهگيلويه و بويراحمد به دليل محدوديت منابع مالي با مشكل جدي در زمينه اعتبارات هزينه اي مواجه بوده و توانايي كمك به اداره كل آموزش و پرورش اين استان براي تجليل از معلمان نمونه استان در هفته بزرگداشت مقام هعلم امسال را ندارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، حسن نوروزي عصر شنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد افزود: اداره كل آموزش و پرورش اين استان تا حد امكان بخشي از هزينه مورد نياز براي تجليل از معلمان نمونه اين استان در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال را از محل درآمدهاي اختصاصي خود تامين كند.
وي بيان كرد: بر اساس اعلام مسئولان اداره كل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد حدود سه ميليارد ريال اعتبار براي تجليل از معلمان نمونه اين استان در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال نياز است.
نوروزي اظهار كرد: دستگاه هاي مختلف اجرايي كهگيلويه و بويراحمد به دليل محدوديت منابع مالي با مشكل جدي در زمينه اعتبارات هزينه اي مواجه بوده و توانايي كمك به اداره كل آموزش و پرورش اين استان براي تجليل از معلمان نمونه استان در هفته بزرگداشت مقام هعلم امسال را ندارند.
وي عنوان كرد: برگزاري جشنواره هاي خيرين مدرسه ساز كهگيلويه و بويراحمد تاكنون نتايج مثبت متعددي در زمينه ساخت فضاهاي جديد آموزشي در استان و كاهش برخي مشكلات موجود در اين زمينه را به دنبال داشته است.
نوروزي ابراز داشت: اعتبار اختصاص يافته به اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كهگيلويه و بويراحمد در سال 94 از محل اعتبارات عمراني استان 90 ميليارد ريال بوده كه از اين ميزان 70 ميليارد ريال تاكنون محقق و جذب شده است.
وي ميزان اعتبار اختصاص يافته به اداره كل نوسازي مدارس كهگيلويه و بويراحمد در سال 93 از محل اعتبارات عمراني استان را نيز 110 ميليارد ريال دانست و افزود: از اين ميزان 85 ميليارد ريال محقق و جذب شد.
نوروزي گفت: اعتبار جذب شده اداره كل نوسازي مدارس كهگيلويه و بويراحمد از محل اعتبارات عمراني استان در طول دو سال اخير 155 ميليارد ريال بوده در حالي كه در اين مدت و در قالب جشنواره هاي شانزدهم و هفدهم خيرين مدرسه ساز اعتباري افزون بر 165 ميليارد و 200 ميليون ريال تاكنون محقق و جذب شده است.
وي بيان كرد: از مجموع 165 ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبار جذب شده 77 ميليارد ريال مربوط به جشنواره شانزدهم و 88 ميليارد و 200 ميليون ريال نيز مربوط به جشنواره هفدهم خيرين مدرسه ساز كهگيلويه و بويراحمد بود.
معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين نشست، گفت: بر اساس ابلاغ سازمان نهضت سوادآموزي كشور ميزان تعهد امسال استان در زمينه سوادآموزي پنج هزار و 600 نفر است.
سيد مسعود ارجمند افزود: از اين تعداد سه هزار و 300 نفر مربوط به دوره سوادآموزي، يك هزار نفر مربوط به دوره انتقال و يك هزار و 300 نفر نيز مربوط به دوره تحكيم سواد است.
وي بيان كرد: اين تعداد بايد تا پايان نيمه نخست امسال و پس از برخي اقدام هاي لازم از جمله پالايش تعداد بيسوادان و كم سوادان كهگيلويه و بويراحمد زير پوشش دوره هاي آموزشي قرار گيرند.
ارجمند اظهار كرد: يكي از روش هاي مهم سوادآموزي در كهگيلويه و بويراحمد برون سپاري و واگذاري به موسسه هاي غيردولتي و تشكل هاي مردم نهاد مجوزدار و داراي شرايط است و روش ديگر نيز انجام اين امر از طريق مدارس و از سوي معلمان خواهد بود.
وي عنوان كرد: شعار امسال وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزي كشور 'هر مدرسه يك كلاس سوادآموزي' بوده كه براي تحقق آن در كهگيلويه و بويراحمد با جديت تلاش و اقدام مي شود.
ارجمند ابراز داشت: در سال 94 با 9 موسسه غيردولتي و تشكل مردم نهاد مجوزدار و داراي شرايط كهگيلويه و بويراحمد براي امر سوادآموزي افراد كم سواد و بيسواد اين استان قرارداد همكاري منعقد شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*