اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212870
تاریخ انتشار: 1397/02/30 23:40
صادق زیباکلام پس از آنکه از دانشگاه آزاد برکنار شد، از دانشگاه تهران هم بازنشسته اجباری شد. این در حالی است که او تنها ۲۵ سال در دانشکده حقوق دانشگاه تهران سابقه تدریس داشته است.

وی در گفت و گو با خبرآنلاین، گفت: ظاهرا همان زمان که عذرم را از دانشگاه آزاد خواستند، از دانشگاه تهران هم بازنشسته‎ام می‎کنند. حکم بازنشستگی ام را در اسفند ماه صادر کرده‎اند؛ اما نه به خودم اطلاعی دادند و نه به دانشکده حقوق و نه گروه آموزشی در جریان این تصمیم قرارگرفته بودند.

زیباکلام افزود: پس از اطلاع، نامه اعتراضی به دکتر نیلی احمدآبادی ریاست دانشگاه تهران نوشتم و عرض کردم در حبشه هم احترام بیشتری برای استادی که چهل سال در دانشگاه خدمت کرده قائل می شوند! آنها تصور می کنند با کنارگذاشتن امثال بنده علوم انسانی، اسلامی می‎شود!

وی در پاسخ به اینکه علت بازنشستگی اجباری شما چه بوده؟، گفت: من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد!

این استا دانشگاه با اشاره به اینکه با احتساب فعالیتش در دانشکده فنی دانشگاه تهران ۳۲ سال سابقه استادی دارد، شرح داد: البته من ۷ سال مرخصی بدون حقوق گرفتم و از مهندسی به علوم انسانی تغییر رشته دادم. حال اگر مدت هفت سال را از سابقه حضورم در دانشگاه تهران کم کنیم،  تنها ۲۵ سال در دانشکده حقوق مشغول تدریس هستم.

به گفته وی، وزارت علوم برای بازنشستگی اساتید تصمیم می گیرد. این تصمیم در بهمن ماه در دانشگاه آزاد گرفته شد و آنها قرارداد من را لغو کردند. در اسفند هم در دانشگاه تهران این تصمیم گرفته شد. البته نمی خواهم بدبین باشم و می گویم ارتباطی بین تصمیم این دو دانشگاه نیست.

زیباکلام در پاسخ به این سوال که چه کسی حکم بازنشستگی شما را صادر کرد؟، گفت: گویا این اقدام از طریق رییس دانشگاه تهران صورت گرفته است. ارتباطم با آقای نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه بد نبوده حتی بعد از حوادث دی ماه خدمت ایشان شرف یاب شدم که برخی از اساتید را به همراه من دعوت کرده بودند.

او در پایان گفت: تا آنجایی که بتوانم این تصمیم را پیگیری می کنم. اگر گروه اموزشی بگوید که من به درد نمی خورم، من هم می روم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*