اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212888
تاریخ انتشار: 1397/03/01 02:25
سید جبار موسوی در طول 8 سال دفاع مقدس مسجد به مسجد و مدرسه به مدرسه نوجوانان ده تا 15 ساله را شناسائی و تحت آموزشهای عقیدتی،سیاسی و نظامی در قالب لشکر قدس قرار می داد تا اینکه این نوجوانان در سن جوانی نه تنها عازم جبهه های جنگ می شدند بلکه چنان به لحاظ نظامی و عقیدتی به پختگی می رسیدند که بسیاری از آنان از فرماندهان خوزستانی جنگ و سپاه شدند.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان،  دوشنبه شب 31 اردیبهشت ماه جاری جمعی از رزمندگان قدیمی لشکر قدس خوزستان با سید جبار موسوی فرمانده سابق لشکر قدس خوزستان(جوانان ونوجوانان دوران دفاع مقدس) دیدار نمودند.


مجید شریفی یکی از رزمندگان قدیمی لشکر قدس خوزستان به خبرنگار ما گفت: سید جبار موسوی در راستای جذب و تربیت نیرو برای حضور در جبهه های جنگ 8 ساله با ابداع روشی خاص و با تصویب فرماندهان سپاه اقدام به تاسیس لشگر قدس نمود.
شریفی افزود: سید جبار موسوی در طول 8 سال دفاع مقدس مسجد به مسجد و مدرسه به مدرسه نوجوانان ده تا 15 ساله را شناسائی و تحت آموزشهای عقیدتی،سیاسی و نظامی در قالب لشکر قدس قرار می داد تا اینکه این نوجوانان در سن جوانی نه تنها عازم جبهه های جنگ می شدند بلکه چنان به لحاظ نظامی و عقیدتی به پختگی می رسیدند که بسیاری از آنان از فرماندهان خوزستانی جنگ و سپاه شدند.
وی ادامه داد: سید جبار موسوی معتقد بود در صورت لزوم این نوجوانان و جوانان ورزیده می توانند پس از پیروزی بر رژیم بعث عراق تحت نام لشکر قدس جهت آزادی قدس اقدام نمایند.
این رزمنده قدیمی لشکر قدس خوزستان عنوان نمودند: روش تربیتی-آموزشی سید جبار موسوی الگوی فرماندهان نظامی در لبنان و فلسطین شد لذا از وی جهت حضور در لبنان دعوت شد و توانست در آنجا هم نیروهای بسیاری را تربیت و آموزش دهد.تا آنجا که بسیاری از رزمندگان حزب الله لبنان از شاگردان وی بودند و سید حسن نصرالله در این راه به وی کمک فراوانی کردند
راوی دیدار در پایان افزود: در این نِشست سید جبارموسوی و تعدادی از بچه های قدیمی لشکر قدس خاطراتی از دوران نوجوانی و جوانی خود در این لشکر روایت نمودند
شایان ذکر است فیلم مستندی درباره لشکر قدس خوزستان در حال تهیه و تدوین است و کارگردان این مستند در این دیدار حضور داشت و این اجتماع را به تصویر کشید



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*