اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212892
تاریخ انتشار: 1397/02/31 17:49
در نشست شورای اشتغال مطرح شد؛
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد شتاب‌زدگی در جذب تسهیلات را اشتباه خواند و گفت: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد در حوزه تولید نیست، فروش محصولات تولید شده در استان دچار مشکل شده که باید بازار فروش مدیریت شود.

عصرجهان-نشست شورای اشتغال عصر امروز با هدف بررسی آخرین وضعیت جذب اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر به ریاست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عامل بانک‌ها و موسسات استان برگزار شد.
جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار مشارکت بیشتر بانک‌ها و موسسات در جذب اعتبارات شد و گفت: بانک‌ها و موسسات نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند و با جذب اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر زمینه ایجاد اشتغال در استان را فراهم کنند.
گوهرگانی گفت: سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی 214 میلیارد تومان است که چهار بانک و موسسه استان تا پایان تیر ماه این مبلغ را جذب کنند.
وی تأکید کرد و اظهار داشت: سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی 214 میلیارد تومان است که سه بانک و یک موسسه متولی، تا پایان تیر ماه مهلت دارند این میزان اعتبار را جذب کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون 154 میلیارد طرح در حوزه روستایی به بانک‌ها معرفی شده که انتظار می‌رود بانک‌ها همکاری لازم را برای جذب این میزان اعتبار انجام دهند.
وی در ادامه سخنان خود به اعتبارات اشتغال فراگیر هم اشاره کرد و افزود: تسهیلات اشتغال فراگیر 210 میلیارد تومان است که در این حوزه 65 میلیارد تومان طرح به بانک معرفی شده و منتظر جذب توسط بانک‌ها هستیم.
این مسؤول در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در مرحله اول 20 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه روستایی است که بانک‌های استان تا پایان اردیبهشت ماه این میزان تسهیلات را جذب کنند.
گوهرگانی با بیان اینکه پرونده‌های اشتغال روستایی در استان 230 مورد است، گفت: این پرونده‌ها تا 31 اردیبهشت تعیین تکلیف شود، بانک‌های استان موظف هستند با متقاضیان دریافت تسهیلات تماس حاصل کنند و در صورتی که فردی منصرف شده باشد مستندات ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال اجازه تغییر بانک را به متقاضیان می‌دهد، گفت: دستگاه‌ها باید نظارت داشته باشند که تسهیلات برای تولید و ایجاد اشتغال باشد و به انحراف کشیده نشود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری با همکاری ناظران استانداری و اداره کار در این هفته تمام طرح‌های معرفی شده به بانک و روند جذب تسهیلات حوزه روستایی را بررسی کنند و در هفته آینده با حضور استاندار موارد بررسی شده ارائه شود.
در این نشست ارسلان حسن‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد شتاب‌زدگی در جذب تسهیلات را اشتباه خواند و گفت: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد در حوزه تولید نیست، فروش محصولات تولید شده در استان دچار مشکل شده که باید بازار فروش مدیریت شود.
وی از معرفی بی‌رویه طرح‌ها به صندوق کارآفرینی امید انتقاد کرد و گفت: تنها 93 طرح در حوزه صنایع دستی به شعب این صندوق معرفی شده که بیشترین طرح‌ها مربوط به شهرستان بویراحمد است.
این مسؤول عنوان کرد: مبلغ درخواستی در طرح‌های گردشگری 15 میلیون تومان است  که با این میزان مبلغ شغل ایجاد نمی‌شود و مبالغ تنها به انحراف می‌رود.
حسن‌پور با بیان اینکه این تعداد طرح‌ در حوزه میراث فرهنگی را بررسی نمی‌کنیم ، افزود: چندین مورد شناسایی شده که فرد متقاضی به بانک دیگری برای دریافت تسهیلات معرفی شده اما در کارگروه نوشته می‌شود که این طرح به صندوق کارآفرینی امید معرفی شود.
در ادامه محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سقف تسهیلات صندوق کارآفرینی امید 100 میلیون تومان است و ما چندین طرح 15 میلیونی معرفی کردیم.
وی در خصوص اینکه بیشتر طرح‌ها مربوط به شهرستان بویراحمد است، گفت: بانک‌ها مبلغ 15 میلیون تومان متقاضیان را نصف می‌کنند که نصف پول را به عنوان سرمایه در گردش و نصف دیگر را به صورت ثابت پرداخت می‌کنند، انتظار می‌رود بانک‌ها در این خصوص همکاری کنند.
اما جعفر گوهرگانی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست در خصوص انحراف در تسهیلات اشتغال‌زایی گفت: وامی که به انحراف می‌رود به کسی پرداخت نمی‌شود و اگر برای بانکی محرز شود فردی وام را به فامیل خودش می‌دهد که کار نکند پرداخت تسهیلات برای آن فرد را متوقف کنید.
این مسؤول عنوان کرد: تسهیلات با هدف تولید و اشتغال به افراد متقاضی پرداخت شود و ما در این خصوص متقاضیان را به شدت مورد حمایت قرار می‌دهیم اما تسیهلاتی که برای انحراف باشد و منجر به ایجاد اشتغال نشود به افراد پرداخت نمی‌شود/کبنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*