اخبار عمومی
اعلام وصول 2
212925
تاریخ انتشار: 1397/03/02 21:19
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان در واکنش به ضرب و شتم مرتضی یاقوتی عکاس خوزستانی گفت: این عمل را به شدت محکوم کرده و از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری می کنیم.
محمد جوروند با اشاره به ماجرای ضرب و شتم  یکی از عکاسان مطبوعاتی اهواز حین انجام ماموریت و عکاسی در پارک ربیع اهواز توسط مأموران اجراییات شهرداری اهواز اظهار کرد: صبح امروز در تماس یکی از خبرنگاران در جریان موضوع قرار گرفتم .
 
وی افزود: جامعه روزنامه نگاران و خبرنگاران مظلوم ترین و شریف ترین قشر جامعه هستند که در راه انجام وظیفه همه سختی ها را به جان می خرند اما این عمل زشت، شنیع و گستاخانه مامور متخلف اجراییات شهرداری بی جواب نمی ماند و امروز به مدیر حقوقی و رئیس حراست ارشاد استان دستور پیگیری، تشکیل پرونده، تعقیب قضایی و کیفری را دادم و با همه امکانات از عکاس مضروب حمایت می کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان تصریح کرد: هیچ کس حق توهین و بی احترامی به خبرنگاران را ندارد و اجازه نمی دهیم کسی به خبرنگاران اهانت کند یا آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهد.
 
جوروند بیان کرد: بدون شک این مسئله را از مجاری قانونی با همه قدرت پیگیری می کنیم تا ضارب به سزای عمل زشت خود برسد؛ عکاس مضروب هم حق کوتاه آمدن و گذشت را ندارد، ما نباید اجازه دهیم که این برخوردها باب شود.
 
وی ادامه داد: مسئله را به اطلاع استاندار و معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی انتظامی استانداری می رسانم و شدیدترین برخورد در انتظار ضارب خواهد بود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان عنوان کرد: پرونده ای در این زمینه تشکیل و مدیران حقوقی و حراست ارشاد استان موظف به پیگیری قضایی و کیفری این ماجرا شده اند تا دیگر کسی به خود جرأت هتک حرمت خبرنگاران را ندهد.
 
گفتنی است که مرتضی یاقوتی عکاس باشگاه خبرنگاران جوان در اهواز شامگاه سه شنبه در پس آتش سوزی در پارک ربیع واقع در منطقه آخر آسفالت حین انجام ماموریت و عکاسی به شکلی ناجوانمردانه توسط عوامل اجرائیات و حراست پارک ربیع مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و تجهیزات عکاسی وی آسیب دید.
 
مهر/


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*