اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213056
تاریخ انتشار: 1397/03/12 02:16
جمعی از کارگران شرکت گاز استان با حضور در دفتر آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به وضعیت کاری خودشان اعتراض کردند.

عصرجهان-کارگران شرکت گاز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کردند و نسبت به وضعیت خودشان اعتراض داشتند.
.
صبح روز جمعه (11 خردادماه) جمعی از کارگران شرکت گاز استان با حضور در دفتر آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در  استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به وضعیت کاری خودشان اعتراض کردند.
یکی از این کارگران در این خصوص بیان کرد: حدود 30 کارگر هستیم که 20 تا 25 سال سابقه کار داریم و اسامی همه ماها جزء سامانه ملی نفت به ثبت رسیده و الان بعد از این همه سال شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده که شما 30 کارگر باید «قرار داد حجمی» امضاء کنید یعنی اینکه «ماها» زیر نظر یک شرکت پیمانکاری کار کنیم و در صورتی که آن شرکت پیمانکاری کارش در شرکت گاز استان به اتمام برسد، این تعداد کارگران باید اخراج شوند.
وی افزود: در واقع با این کار استارت اخراج ما کارگران زده شده است.
این کارگر تصریح کرد: ما بیش از 20 سال است که قرار دادی نمی‌بستم بلکه بر اساس اینکه زیر مجموعه شرکت تأمین نیرو وزارت نفت بودیم هر ماه حقوق ماه را همین شرکت پرداخت می‌کرد و الان می‌خواهند ما را با قراردادهای حجمی زیر مجموعه شرکت‌های پیمانکاری ببرند تا در موقع لازم اخراج شویم.

تبصره یک ماده هفت قانون کار می‌گوید: براساس مفاد این آیین‌نامه اگر کارگاهی ماهیت کارش به گونه‌ای بود که بیش از سه سال تداوم داشت، قرارداد کارگر بعد از سه سال «دائم» تلقی می‌شود و کارفرما نمی‌تواند دست به اخراج کارگر بزند؛ در این شرایط، هرگونه اخراج مشمول ماده 27 قانون کار می‌شود و کارفرما نمی‌تواند «سرخود» به بهانه خاتمه قرارداد، کارگر را اخراج کند.

آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان نوشت؛ «حقاً سزاوار است، کسانی که سال‌ها خدمت کرده‌اند، مورد حمایت قرار گیرند و خدای ناکرده امید آنها برای ادامه خدمت به یاس مبدل نگردد.»

 م.کبنا


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*