اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213216
تاریخ انتشار: 1397/03/23 15:46
این روزها فروشندگان دوره گرد با وانت‌بارهای خود در یاسوج از ترفند نیم کیلویی استفاده می‌کنند.

عصرجهان-سال‌های سال است که شهر یاسوج محل جولان وانت بارهای میوه فروش شده و بازار را از دست مغازه داران و میوه فروشان ثابت گرفته‌اند.

البته این موضوع هم خوبی و هم بدی‌هایی دارد که می‌توان به ارزان بودن نرخ میوه و تره بار در شهر یاسوج به عنوان مهم‌ترین مزیت حضور وانت بارهای میوه فروش اشاره کرد.

ظریفی می‌گفت خدا می‌داند اگر این‌ها در خیابان‌ها حضور نداشتند مردم محروم و مستضعف چه باید می‌کردند چرا که همین‌ها موجب شکستن قیمت‌ها در بازار شده‌اند.

اما در کنار آن معایب زیادی با حضور این وانت بارها وجود دارد از جمله این که چهره شعر و خیابان‌ها زشت و نازیبا شده و از اول تا آخر شهر یاسوج را قرق کرده‌اند.

گذشته از دعوا و درگیری‌هایی که به وجود می اید باید به ترافیکی که ایجاد می‌شود و تصادفاتی که از این رهگذر در خیابان‌های شهر رخ می‌دهد به عنوان سایر مشکلات اشاره کرد.

اما حرف امروز ما این مشکلات و بیان آن‌ها نیست بلکه ترفندی است که برای جلب و جذب مشتری به کار می‌برند و در نوع خود جالب به نظر می‌رسد.

این فروشندگان دوره گرد که بعضا از بیان قیمت واقعی میوه پرهیز می‌کنند قیمت نیم کیلو از هر نمونه را روی کارتن‌ها و یا بنرهایی نصب می‌کنند و کلمه‌ی نیم کیلو را هم به اندازه‌ای کوچک می‌نویسند که با یک تیر دو نشان زده باشند.

اول این که مشتری را از خودرو پایین بکشند و دوم این که حرفشان راست از آب در بیاید و اگر قیمت واقعی را خواستند به آن‌ها بگویند نوشته‌ایم که این قیمت نیم کیلو از میوه‌ای است که برای خریدش زحمت پیاده شدن از خودرو را داده‌اید و این چنین است که در سراسر خیابان‌های شهر یاسوج شاهد ترفند نیم کیلویی از سوی میوه فروشان دوره گرد هستیم.

م/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*