اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213219
تاریخ انتشار: 1397/03/23 15:56
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش خشکسالی و خشک شدن چاه‌های آب روستایی در این استان اظهارنگرانی کرد و گفت: خطر بی‌آبی، 60 هزار روستایی این منطقه را تهدید می‌کند.

عصرجهان-فیض الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته 130 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد با تانکر آبرسانی می شد که اکنون این تعداد به 180 روستا رسیده است.


وی با بیان اینکه آب روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد توسط 240 منبع آب تامین می‌شود که از این تعداد 127 چاه و مابقی چشمه است، اظهار داشت: هم اکنون 180 روستای این استان به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود که با توجه به پدیده خشکسالی این تعداد در حال افزایش است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ کم آبی، روستاهای این استان را تهدید می‌کند به گونه‌ای که خشکسالی های چند سال اخیر موجب کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و خشک شدن چشمه‌های فراوانی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.
پاسره گفت: در اوایل سال گذشته ۱۳۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت سیار آبرسانی می‌شد که اکنون شاهد افزایشی 50 روستا به این روستاها هستیم.
وی تعداد مشترکین آب روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را 60 هزار مشترک عنوان و خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی استان بین 2 سرشماری عمومی نفوس و مسکن 90 تا 95 از 47 درصد به 44 درصد جمعیت استان کاهش پیدا کرده است.
م/ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*