اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213367
تاریخ انتشار: 1397/04/04 02:40
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باتوجه به رسالت آموزش فنی وحرفه ای حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت درکشور است که با توسعه آموزش مهارتی می توان این حلقه مفقوده را جبران کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، آیت الله فرحانی در بازدید از اجرای طرح آموزش مهارتی درمناطق حاشیه شهرستان اهواز اظهارکرد: آموزش مهارتی بهترین تدبیر برای توانمند سازی ، ارتقاء توان علمی و اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
آیت الله فرحانی بیان کرد: با توجه به آمار بالای بیکاری در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی آموزش های مهارتی نقش بسزایی در اشتغال و ورود آنان به بازارکار بعد از اتمام دوره دانشگاهی را بدنبال خواهد داشت .
وی تصریح کرد:نقش آموزش مهارتی در فرآیند توسعه اشتغال ، بر پایه تربیت نیروی انسانی ماهر ومتخصص به‌عنوان کلید راهگشای توسعه کشور است.
آیت الله فرحانی عنوان کرد: صنعت باید منابع نیروی انسانی خود را ازارتباط بین دانشگاه وفنی وحرفه ای تامین کند و این دو مرکز آموزشی نیزانعطاف لازم را از خود نشان دهد تا در نهایت یک الگوی مناسب ایجاد ‏شود. ‏
وی دربخش دیگری ازسخنان خودبا اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی در کاهش آسیب های اجتماعی اظهارکرد: این آموزش ها سبب ایجاد اشتغال و کاهش معضلات اجتماعی در استان خواهد شد.
فرحانی خاطر نشان کرد: فنی و حرفه ای در ارائه آموزش های تخصصی و کاربردی و تقویت مسئله کارآفرینی و حل معضل اشتغال گام های خوبی برداشته است.
آیت الله فرحانی با بیان این که آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای سهم بسزایی در توسعه استان دارد، عنوان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای گامی مهم در مهارت آموزی جوانان و ایجاد اشتغال پایدار در سراسر استان است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درپایان ازتلاشگران عرصه مهارت آموزی استان تشکر وقدردانی کرد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*