اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213782
تاریخ انتشار: 1397/04/30 00:56
اما باید ماند و دید که نسخه دکتر نظری و داروی دکتر نیکبخت می‌تواند بیماری تاریخی شهرستان کهگیلویه را بهبود ببخشد یا خیر، زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

عصرجهان؛امیر حسین انصاری-با انتخاب نیکبخت به فرمانداری شهرستان کهگیلویه،  بیشتر از آنکه فصل جدیدی بر روی این شهرستان سیاست زده باز شود، فصلی جدید برای دکتر محمدکاظم نظری در معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد باز شده است.


گمان نکنم کسی با این گزاره مخالف باشد که نظری در مقام فرمانداری یکی از بهترین فرمانداران دهه اخیر بویراحمد بوده و حق بزرگی بر گردن جریان اعتدال استان دارد. او با تدبیر، صبر ، مقاومت و سعه صدر یکی از پر چالش ترین انتخاباتهای چهار دهه اخیر در بویراحمد را مدیریت کرد و یک بحران سیاسی و امنیتی و حتی اجتماعی را به خوبی از سر شهرستان بویراحمد و حتی استان رد کرد. مدیریت کارزار انتخابات دهم مجلس بویراحمد و دنا اوج کار او بود و از نظری مدیری پخته و کارکشته در عرصه مدیریت سیاسی ساخت و شاید همین کارنامه بود که راه را برای حضور او در معاونت سیاسی استان هموار کرد.
با این حال نظری در معاونت سیاسی با دوران اوجش در فرمانداری تفاوت داشت و هنوز این بازیکن عرصه مدیریت سیاسی نتوانسته بود در پست جدید، خود و توانایی هایش را به اثبات برساند. 
 این در حالی بود که شرایط عرصه سیاسی استان روزهای پر چالشی را طی می کرد. طیف اصلاحطلبان ستاد دکتر روحانی در استان به دنبال گرفتن سهم خود از قدرت بوده و مدام در پی تشنج در فضای سیاسی بودند، طیف مخالفان دولت بیکار ننشسته و حمله به سیاستهای دولت تدبیر و امید را در دستور خود قرار دادند و در این میان برخی ائمه جمعه در نقش مخالفین دولت و سیاست‌هایش ظاهر شده و هفته ای نبود که از این تریبون حمله ای را نثار دولت نکنند،  شکاف و اختلافات سیاسی بین حامیان دولت به خصوص در شهرستان کهگیلویه نیز در حال گسترش بود و در کنار همه اینها چالش های اجتماعی و فرهنگی نیز در حال فزونی بود. همه این مسائل عرصه را بر محمد کاظم نظری تنگ کرده بود، تا برخی فکر کنند که او در موضع انفعال است نخواهد توانست این فضاها را مدیریت کند. اما حرکت های اخیر او در انتصاب چند مهره اصلاح‌طلب در برخی مناصب توانست تاحدودی شرایط را به نفع او تغییر دهد و نقش او را در میدان سیاست پر رنگ تر کند.
اما شاید مهمترین اقدام این پزشک ۵۰ساله نسخه ای بود که برای شهرستان کهگیلویه نوشت. انتخاب یک بویراحمدی برای فرمانداری شهرستان کهگیلویه، شاید در ظاهر این انتصاب عجیب به نظر برسد اما برای آنکه به فلسفه این دارو پی ببریم ابتدا باید وضعیت بیمار را بررسی کنیم. کسی نیست که نداند شهرستان مهم و استراتژیک کهگیلویه با چندین کدخدای پرادعای سیاسی دو دهه است که قربانی اختلافات درون گروهی طیف اصلاحطلبان شده است. همین شکاف و دو قطبی بین اصلاحطلبان بوده که موجب وخامت حال این شهرستان تاریخی شده است. در کنار این، مباحث قومی نیز این مسئله را تشدید کرده و آرامش سیاسی را از کهگیلویه گرفته است. از طرفی در گذشته مدیریتهای سیاسی به جای ایجاد توازن و تعادل بین وزنه های قدرت موجود، به تحکیم یکی و سرکوب دیگری پرداختند و این باز هم گره های کوری بر گره های گذشته می زد و شکافها را بیشتر می کرد. 
انتخاب فردی از دشتروم بویراحمد که نه علقه ای قومی با طیفهای قومی کهگیلویه و نه وابستگی فردی با کدخداهای سیاسی این شهرستان دارد می تواند وزنه را به سمت تعادل و تعامل در منطقه تغییر دهد. البته ناگفته نماند که مدیران دشترومی نشان داده اند اگر چیزی نداشته باشند حداقل ژن فرمانداری خوبی دارند و اغلب در این مقام موفق بوده اند. در کنار این از اقتدار مدیریتی خوبی نیز برخور دارند که سال‌هاست خلایی در مدیریت این شهرستان  بوده است.
اما باید ماند و دید که نسخه دکتر نظری و داروی دکتر نیکبخت می‌تواند بیماری تاریخی شهرستان کهگیلویه را بهبود ببخشد یا خیر، زمان همه چیز را مشخص می‌کند.
----------------------------
امیر حسین انصاری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*