اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213784
تاریخ انتشار: 1397/04/29 21:07
عملیات خاموش نمودن آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم توسط بالگردهای آبپاش آغاز شد

عصرجهان-عملیات خاموش نمودن آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم توسط بالگردهای آبپاش آغاز شد.

به دنبال درخواست وزارت کشور از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و دستور وی، هماهنگی‌های لازم با سازمان هواپیمایی کشوری عراق برای انجام پرواز ایمن در آسمان این کشور به عمل آمد و دو فروند بالگرد میل ۱۷۱ آبپاش با بسکت ۴۰۰۰ لیتری از مرکز هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت یاس ایر به منطقه هورالعظیم اعزام شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در همین رابطه گفت: با توجه به وسعت آتش‌سوزی این عملیات در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

کیامرث حاجی زاده ادامه داد: این عملیات در حالی صورت گرفته که دمای هوا بالای ۵۰ درجه در منطقه و آسمان را پوششی از دود فرا گرفته است.

 

پیش از این احمدرضا لاهیجان زاده  مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفته بود برای آغاز عملیات اطفای حریق در بخش عراقی هورالعظیم در انتظار مجوزهای دولت این کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، تالاب مرزی هورالعظیم از حدود 2 هفته پیش دچار آتش‌سوزی وسیع در بخش عراقی این تالاب شده و دود غلیظ ناشی از این آتش‌سوزی، چندین شهر و روستای خوزستان را درگیر کرده و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به ادامه آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود در شهرهای خوزستان گفت: در این وضعیت همچنان باید منتظر انتشار دود در شهرهای خوزستان باشیم.

م/فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*