اخبار عمومی
اعلام وصول 2
213786
تاریخ انتشار: 1397/04/30 01:26
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: خوزستان سهم منصفانه خود از نفت و مشتقات نفت را دریافت نکرده است. وجود پتروشیمی‌ها که در شرایط کنونی در حال فعالیت هستند، افتخار ما است اما صنایع آلاینده استان خوزستان چقدر از سهم خود بابت محیط زیست را به خوزستان پرداخت کرده‌اند.

خوزستان حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز(۲۹ تیرماه) با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: آنچه که حق تعالی و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار وظیفه اهل ایمان قرار داده، توصیه به تقوای الهی است.

وی با اشاره به تقوا در مسائل مالی افزود: امام علی(ع) می‌فرماید مال و دارایی انسان نقطه بسیار خطرناک است و اسراف یکی از گناهان است.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص زیاده‌روی اموال گفت: وقتی آنچه انسان خرج می‌کند مطابق با برداشت نباشد زیاده‌روی اموال است. اگر کسی بخواهد یک فرش پنجاه میلیون تومانی در خانه اش داشته باشد اگرچه از آن استفاده می‌کند اما اسراف محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: در روایات آمده است که اسراف باعث محرومیت می شود. وقتی کسی زیاده‌روی کند محروم می‌شود. امام جعفر صادق(ع) از پیامبر نقل می‌کند که هر کسی در زندگی‌اش میانه‌روی کند و نقطه اعتدال بین اسراف و بخل را رعایت کند خداوند رزقش را بیشتر می‌کند.  حتی در عبادات، وضو و افطاری نباید اسراف شود.

حسن‌زاده با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: در این شرایط کم آبی و خشکسالی و جنگ بین کشورها و منطقه بر آب باید همه دست به دست هم دهیم تا به فرهنگ قرآن و سیره ائمه برسیم. مردم باید در صرفه جویی نمونه باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون در سوم مردادماه سال ۱۳۴۳ اظهار کرد: کاپیتولاسیون امضای ذلت رژیم منحوس پهلوی در برابر آمریکا بود. معنایش این بود که هر تبعه آمریکا در ایران مرتکب جرمی می‌شد هیچ کس در ایران اجازه تعقیب این فرد آمریکایی را نداشت.  این مصوبه در سال ۵۸ لغو شد بنابراین انقلاب این عزت را به ملت برگرداند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: علت این که آمریکا از ما عصبانی این است این است که نه تنها دست کثیفش از کشور قطع شد بلکه در حال قطع شدن از کل منطقه است. لبنان کشوری بود که در دست آمریکا بود اما با کمک حزب الله و شهدا و رزمندگان کشور ما و ایثار و فداکاری آنها لبنان را نجات دادند.

وی بیان کرد: کسانی که به دنبال این هستند که دست آمریکا را در کشور و منطقه باز کنند بدانند نه تنها این خواب برای آنها تعبیر نمی‌شود بلکه به فضل الهی بیش از پیش در منطقه و کل کشور قطع خواهد شد.

حسن‌زاده با اشاره به سالروز ولادت امام رضا(ع) تصریح کرد: در حال حاضر حرم امام رضا(ع) به یکی از مهمترین مراکز نشر معارف قرآن و اهل بیت در دنیا تبدیل شده است.

وی با اشاره هفته ملی مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: آنچه در استان خوزستان نیاز داریم کارگر متخصص است. کارگر ساده برای کارخانه‌ها و تولید جوابگو نیست و همه ما می‌دانیم که اشتغال در جامعه همراه با تولید است که امیدواریم توجه بیشتری در این زمینه شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اگر مشکلی ایجاد شود باید تلاش و تحرک مسئولین بیشتر باشد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید تصور مردم از دولت و مسئولین این باشد که گروهی کارآمد با توانایی بسیار در حال انجام وظایفشان هستند. همچنین ایشان فرمودند به طور مثال در بازی فوتبال اسپانیا و کشورمان شکست خوردیم اما همه مردم خوشحال بودند و تشکر کردند. بنابراین اگر مردم  فعالیت شبانه‌روزی مسئولین را ببینند حتی اگر مشکل دیر حل شود، قدردان هستند.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که حج مظهر پیوند دین و سیاست، دنیا و آخرت است و مانع شدن از حج فقط این نیست که مانع فیزیکی باشد بلکه نرسیدن به مفاهیم حج نیز یک مانع محسوب می‌شود. همچنین ایشان بر پیگیری حادثه منی توسط مسئولین تاکید کردند. 

حسن‌زاده با اشاره به بهتر شدن وضعیت وضعیت آب شرب خرمشهر و آبادان با قدردانی از زحمات مسئولین تصریح کرد: همه مسئولین با تلاشی که انجام دادند سعی کردند اشکالات و کوتاهی را که ایجاد شده جبران کنند. تلاش آنها نشان دهنده انسجام و همدلی برای جبران کوتاهی‌های گذشته است که این انسجام در همه بخش‌های خوزستان نیازمند است. آنچه در خرمشهر و آبادان برای جبران کوتاهی انجام شده باید الگو و نمونه‌ای برای حل مشکل مشکلات خوزستان باشد.

وی ادامه داد: خوزستان سهم منصفانه خود را از نفت و مشتقات نفت دریافت نکرده است. وجود پتروشیمی‌ها که در شرایط کنونی در حال فعالیت هستند، افتخار ما است اما صنایع آلاینده استان خوزستان چقدر از سهم خود بابت محیط زیست را به خوزستان پرداخت کرده‌اند؟ باید سهم خوزستان از صنایع آنچه که قانون قرار داده است، داده شود. 

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: باید زیرساخت‌های خوزستان در بخش آب، برق، انرژی، راه و کشاورزی تقویت شود. ما نمی‌توانیم به کشاورز بگوییم برنج نکارد.

وی با بیان اینکه باید همه مسئولین به میدان بیایند، گفت: باید برای اینکه بخش کشاورزی و صنایع از حالت سنتی خارج شوند همه مسئولین، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهیان وارد میدان شوند. 

حسن‌زاده با اشاره به دیدار آیت الله موسوی جزایری با معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: آیت الله موسوی جزایری در دیدار با معاون اول رئیس جمهور بیان کردند که باید مساله انتقال آب خوزستان در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود. نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه ای اعلام کردند آنچه که مصلحت کشور و استان خوزستان باشد را می‌پذیریم اما واقعا ظرفیت‌های خوزستان هم باید لحاظ شود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*