اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214221
تاریخ انتشار: 1397/05/26 14:17
عزت الله انتظامی بامداد جمعه ۲۶ مرداد در سن ۹۴ سالگی در بیمارستان باهنر تهران درگذشت.

عصرجهان-عزت الله انتظامی بامداد جمعه ۲۶ مرداد در سن ۹۴ سالگی در بیمارستان باهنر تهران درگذشت.
این بازیگر پرآوازۀ تئاتر و سینمای ایران در سال ۱۳۰۳ در تهران به دنیا آمد. او در مدرسۀ سینما و تلویزیون شهر هانوفر آلمان به تحصیل پرداخت و پس از بازگشت به ایران، اولین فعالیت هنری خود را با پیش‌پرده خوانی در تماشاخانه‌های لاله‌زار تهران آغاز کرد.

او سپس به تماشاخانه‌های هنر و فرهنگ تهران رفت و به بازیگری در نمایش‌های مختلف بطور حرفه‌ای پرداخت. اولین تجربۀ سینمایی او نیز به سال ۱۳۲۸شمسی باز می‌گردد؛ زمانی که در فیلم «واریته بهاری» به کارگردانی پرویز خطیبی به ایفای نقش پرداخت.
عزت الله انتظامی که به «آقای بازیگر» نیز مشهور است، در مجموع در دوران حیات خود در ۵۶ فیلم سینمایی و بیش از ۷۰ نمایش تلویزیونی به عنوان بازیگر یا کارگردان به ایفای نقش پرداخته است. از برجسته‌ترین کارهای او می‌توان به بازی در فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی، همچنین ایفای نقش در فیلم‌های آقای هالو، ستارخان، حاجی واشنگتن، ناصرالدین شاه آکتور سینما و روز واقعه اشاره کرد. او در سال‌های اخیر خانه‌نشین شده بود.
شمار قابل توجهی از هنرمندان و اصحاب هنر، از جمله پرویز پرستویی، گيسو فغفوری، تهمینه میلانی به خبر درگذشت او واکنش نشان دادند.




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*