اخبار عمومی
اعلام وصول 2
214510
تاریخ انتشار: 1397/06/12 00:58
اتحاد واقعی کاری است که خواجوی و موسوی در گچساران و یاسوج خیلی قبل‌تر به فکر آن بودند اما با اتخاذ تصمیم پیشگیرانه اجازه خروج جریان از مسیر را ندادند گرچه محکوم به بازنشستگی هم نشدند اما لاهوتی و منطقیان محکوم به بازنشستگی هستند تا بشود جریان را از دره حداقل به نیمه آورد.

عصرجهان
قسمت اول - نوشتار پیش روی ممکن است با نظر برخی افراد مغایرت داشته باشد چرا که بی پرده راهکاری برای خروج جریان اصلاح طلبی کهگیلویه بزرگ ارائه شده است


این روزها دوباره بحث انتخابات دوباره در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا گرفته است و فاتحه خوانی‌ها گذرگاه سیاسیون و فضاهای واقعی و مجازی میدان تقابل نظرات و اندیشه‌های گوناگون است که حوزه کهگیلویه بزرگ از این غائله هیچ گاه مستثنی نبوده است.
جریان اصلاح طلبی در کهگیلویه بزرگ بعد از بهرام تاجگردون دچار انشقاق شد و دو قطبی لاهوتی‌منطقیان شکل گرفت، افرادی که تاکنون نتوانسته‌اند از رقبای اصولگرا کرسی نمایندگی مجلس را پس گرفته و به تبع آن نقش موثری در مناسبات سیاسی کهگیلویه بزرگ داشته باشند.

با پایان دوره نمایندگی عدل هاشمی پور 28 سال از آخرین روزهای حضور یک اصلاح طلب به عنوان نماینده کهگیلویه بزرگ می‌گذرد، سال‌هایی که می‌توانست در اختیار اصلاح طلبان باشد اما با جنگ‌های درونی لاهوتی و منطقیان و نرفتن زیر پرچم اتحاد این فرصت از کف رفت.
در تمام این سال‌ها و بعد از شکست‌ها هر دو طیف هم دیگر را متهم به خروج از روال جریان کردند و این جنگ‌های بی سرانجامشان تا انتخابات بعد ادامه می‌یافت و آنگاه که خود را در معرض باخت مجدد می‌دیدند به فکر همگرایی می‌افتادند اما زمانی بود که به تعبیری لری کَه و کَه رفته بی و دُنگ و دُنگ.
در این سال اصلاح طلبان کهگیلویه شاهد رقابت دو سر اصولگرا برای مجلس بودند جایی که موحد 16 سال با رای خود و خانواده‌اش (تعبیر موحد در زمان اوج غرور) بر مسند نمایندگی بود و 8 سال هم بزرگواری که هنوز جای چماقش بر گرده کهگیلویه بزرگ التیام نیافته است و اکنون هم عدل هاشمی از جبهه پایداری پیروز میدان‌ها بوده‌اند و در عوض دو قطبی درونی جریان اصلاح طلبی در حال کی بود کی بود من نبودم بوده است.
انتخابات 94 می‌رفت تا کامرانی غول‌های اصولگرا را گردن شکند گرچه سخت بود اما ممکن ولی کاندیدای جریان اصلاحات به سناتور و سردار نباخت بلکه به دو قطبی درونی جریان باخت جایی که لیدرهای منطقیان در ستادهای سناتور و سردار قرار داشتند و برای پیروزی او با خودی‌ها می‌جنگیدند که البته در تقابل اصلاح طلبان سناتوری و سرداری این اصلاح طلبان سرداری بودند که پیروز شدند.
اکنون در آستانه انتخابات مجلس تنها یک راه برای شکستن شاخ غول‌های اصولگرا که موحد از پایگاه محبوبیت اجتماعی خود و البته خانواده‌هایی که فرزندانشان اکنون در وزارتخانه‌های گوناگون مشغول هستند به عنوان سلاح استفاده می‌کند و هاشمی پور از پروژه‌های عمرانی و البته تیم رسانه‌ای منسجم خود به عنوان راهی برای دفاع و البته حمله احتمالی در انتخابات پیش روی استفاده می‌کند این است که جریان اصلاح طلبی در کهگیلویه بزرگ از دو قطبی لاهوتی و منطقیان خارج شده و به یک رهبری واحد دست پیدا کند.
برای این اتفاق لازم است لاهوتی و منطقیان با قبول اشتباهات گذشته تن به بازنشستگی از سیاست دهند و به عنوان وزنه‌های کمک کننده و نه تعیین کننده عمل کنند و بر یک رهبر مورد وثوق دو طیف اجماع کنند تا نه خود حدف شوند و نه جریان نابود شود.
در قسمت دوم این یادداشت به معرفی رهبر احتمالی خواهیم پرداخت.
--------------------------------------
سید مصطفی‌ خادمی

مطلبی که خواندید از سری یادداشت های دریافتی است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.



کانال تلگرام عصر جهان


دوست
|
Iran
|
1397/06/13 15:24
  +0

  -0
پاسخ
سلام برادر جهانتاب
یک نکته را در نظر داشته باشید. ذائقه مردم عوض شده. قصه بزرگان فلان جناح و بهمان جریان دیگه منسوخ شده. کسی برای امثال بنده و لاهوتی و منطقیان و خاتمی و احمدی نژاد و .... تره خرد نمی کنه. نشانه این ادعا هم اینه که در 4 روز اخیر که این مطلب را گذاشتید کسی توجهی نکرده و حتی یک کامنت نذاشتن. آن هم در سرزمین کهگیلویه که در گذشته بر خطوط چپو راست مصر بودند. واقعا به این عزیزان یادآوری کنید برن زندگی شون رو بکنند.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*