اخبار عمومی
اعلام وصول 2
224559
تاریخ انتشار: 1397/06/16 22:42
سرپرست وزارت رفاه گفت: ۲۳.۴ درصد جمعیت کشور به دلایل مختلف دچار اضطراب روحی و روانی هستند.

عصرجهان-انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت رفاه در آیین تجلیل از بازنشستگان که امروز( ۱۵ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: پیشکسوتان گنجینه‌های پرباری هستند که سال ها تلاش این افراد در عرصه های مختلف آثار پرباری نصیب جامعه اسلامی کرده است.


وی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از بازنشستگان تصریح کرد: یکی از اولویت های برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بزرگترین وزارتخانه اجتماعی است، حمایت از قشر بازنشسته و فراهم کردن آسایش روحی و معنوی است.
محسنی بندپی گفت: تلاش می کنیم با کمک مجلس شورای اسلامی، همسان سازی حقوق بازنشستگان که مطالبه ای بحق است، محقق شود.
سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کف حقوق بازنشستگان از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. در حال حاضر سه درصد جمعیت بازنشستگان ماهانه زیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند که با توجه به شرایطی که در آن قرار دادیم باید حمایت‌های اجتماعی از بازنشستگان را تقویت کنیم.
وی با تاکید بر لزوم رفع دغدغه هزینه سلامت بازنشستگان گفت: به لحاظ علمی با بالا رفتن سن بیماریهایی در انسان نمایان می شود که درمان آن هزینه های بالایی دارد. طبق برآوردها تقریبا بیشتر بیماران صعب العلاج بالای ۵۸ یا ۶۰ سال دارند و خرید خدمات سلامت در این زمینه هزینه بالایی می طلبد.
محسنی بندپی بیان کرد: باید بتوانیم دغدغه خرید خدمات سلامت را از بازنشستگان برطرف کنیم یعنی بیمه تکمیلی و بسته بیمه تکمیلی از پوشش کامل و بهتری برخوردار باشد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ۲۳.۴ درصد جمعیت کشور به دلایل مختلف دچار اضطراب روحی و روانی هستند. تنهایی و بالا رفتن سن موجب افزایش این اختلالات می شود که برای کاهش آن هرچه کانون های امید توسعه یابند، تاثیرگذارتر است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد سالمندان زن و ۱۰ درصد سالمندان مرد تنها زندگی می کنند که با راه‌اندازی کانون‌های امید می توانیم فضای بهتری برای آنان ایجاد کنیم.
محسنی بندپی بیان کرد: برخی از شهرهای خوزستان دارای کانون امید هستند اما باید در شهرهای با جمعیت بالای ۴۵۰۰ نفر بازنشسته نسبت به راه‌اندازی کانون‌های امید اقدام شود(ایسنا)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*