اخبار عمومی
اعلام وصول 2
224589
تاریخ انتشار: 1397/06/18 12:44
سخنگویان دو فراکسیون برنده انتخابات پس از نشستی در مجلس عراق که به بحران در بصره اختصاص داشت نسبت به دولت این کشور موضع گیری کردند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، دو فراکسوین برنده انتخابات پارلمانی ماه مه در عراق روز شنبه خواستار استعفای حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور شدند.


فراکسیون «سائرون نحو الاصلاح» به رهبری مقتدی صدر که با کسب ۵۴ کرسی برنده انتخابات مجلس عراق شده بود یکی از دو ائتلاف برتر انتخابات پارلمانی است که ضمن دعوت نخست وزیر به استعفا و انحلال کابینه اش خواستار تشکیل دولتی مقتدر برای پاسخگویی به مطالبات مردم شده است.
حسن العقولی، سخنگوی فراکسیون «سائرون» روز شنبه با طرح این مسئله به صراحت تاکید کرد: «ما از دولت می خواهیم ضمن عذرخواهی از مردم از قدرت کنار بکشد.»
از سوی دیگر احمد الاسدی، سخنگوی فراکسیون «اتحاد فتح»، دومین برنده انتخابات پارلمانی که تشکلی از رزمجویان سابق ضد نیروهای جهادی به حساب می آید نیز به شکست دولت در حل بحران بصره اشاره کرده و خواستار استعفای دولت شده است.
سخنگویان دو فراکسیون برنده انتخابات پس از نشستی در مجلس عراق که به بحران در بصره اختصاص داشت نسبت به دولت این کشور موضع گیری کردند. پارلمان عراق پیشتر اعلام کرده بود روز شنبه برای بررسی شرایط بحرانی بصره جلسه اضطراری برگزار می کند.
حیدر عبادی، نخست وزیر و تعدادی از وزرایش در این نشست که به درخواست مقتدی صدر تشکیل شده بود، ازتلاش های انجام شده برای مهار بحران دفاع کردند.
ساکنان بصره، دومین شهر بزرگ عراق و یکی از مهمترین مناطق نفت خیز این کشور به شدت از فساد دولتی، بیکاری و خدمات شهری ناراضی اند. تظاهرات پراکنده در این شهر طی هفته گذشته که با خشونت، تعرض به تاسیسات نفتی و نیز حمله به کنسولگری ایران همراه بود دوازده کشته برجای گذاشته است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*