اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2253
تاریخ انتشار: 1393/07/11 00:03
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
شایعاتی اخیر مبنی بر استعفایم از ریاست شورای شهر اهواز به هیچ وجه صحت ندارد

حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی کارون پرس، با اشاره اینکه شورای شهر اهواز طی سال های اخیر درچار حواشی زیادی بوده است، اظهارداشت: این حواشی به شورای شهر چهارم نیز رسیده است.

وی ادامه داد: این حواشی در بین شهروندان و جامعه ذهنیت های منفی ایجاد کرده است و امیدوارم با کمک همه همکارانم بتوان با کنار گذاشتن اختلافات و حواشی، به همشهریان اهوازی خدمت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عهد و پیمان من با فراکسیون اقلیت برای حمایت از کاندیداتوری "اسکندر زنگنه" برای ریاست شورا، مربوط به چند روز قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر بوده است، گفت: برگزاری انتخابات هیئت رئیسه در شورای شهر اهواز سه بار مورد آبستراکسیون قرار گرفت و به این ترتیب بود که بر خود واجب دانستم تا شهر و شورای شهر را از این بن بست خارج کنم.

این عضو شورای شهر، تصریح کرد: بر همین اساس به پیشنهاد خود آقای علاسوند، در روز رای گیری تصمیم به کاندیداتوری برای ریاست شورای شهر اهواز گرفتم.

سعادت نیا، با بیان اینکه شهر اهواز ظرفیت ادامه تنش ها و حواشی را از سوی شورا نداشت و به همین دلیل مجبور به پذیرش پیشنهاد فراکسیون اکثریت شدم، عنوان کرد: این اقدام به هیچ وجه خلاف شرع و اخلاق نبوده است و به نوعی بنده آبروی خود را به میان گذاشتم تا شورا از این چالش خارج شود.

رئیس شورای شهر اهواز، اضافه کرد: به همکاران خود در شورا توصیه می کنم از حاشیه بپرهیزند و همگی دست به دست یک دهیم تا شهری توسعه یافته و آباد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مطمئنا همکارانم در شورا در آینده ای نزدیک عملکرد قابل قبول و رضایت بخشی از بنده شاهد خواهند بود .

سعادت نیا در پاسخ به این سوال که آیا صحت شایعاتی که اخیر مبنی بر استعفای رئیس جدید شورای شهر در افکار عمومی و فضاهای مجازی منتشر شده است را تایید می کنید، عنوان کرد: به هیچ وجه چنین خبری صحت ندارد و از آنجایی که ما فرصت نداریم به حاشیه ها بپردازیم از رسانه ها خواهش می شود شورا را در راستای توسعه شهر یاری کنند.

این مقام مسئول در شورای شهر اهواز، افزود: انتشار چنین شایعاتی هیچ کمکی به پیشرفت و توسعه شهر نمی کند، بلکه عاملی برای عقب ماندگی اهواز نسبت به دیگر کلانشهر ها خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در حال حاضر خود را عضو کدام یک از فراکسیون های اقلیت و اکثریت می دانید، پاسخ داد:

هرچند که فعلا با اکثریت است ولی مطمئنا در آینده نه اقلیت خواهیم داشت و نه اکثریت و این ناشی از برادری و همدلی همه همکارانم در شورا است.

رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به سوال دیگر پایگاه خبری تحلیلی کارون پرس که اگر اعضای شورا به این نتیجه برسند که ریاست شما به مصلحت شهر و مردم نیست، آیا حاضر به کنارگیری از ریاست شورا هستید، گفت: اشکالی ندارد، دوستان تا سال آینده که انتخابات هیئت رئیسه مجددا برگزار می شود فرصت دارند تا عملکرد بنده را بررسی کنند و در صورتی که رضایت نداشتند به فرد دیگری برای ریاست شورا رای دهند.

وی با تکرار و تاکید در پاسخ به این پرسش کارون پرس که دوستان هم پیمان و هم فراکسیون سابق شما مدعی هستند که آقای سعادت نیا در چند جلسه قسم یاد کرده بود که «همگی به اسکندر زنگنه رای خواهیم داد»، گفت: قول و قسم من آن زمان به این شرط منوط بود که آقای علاسوند کاندیدا باشد ولی وقتی مشخص شد رئیس سابق شورای شهر نامزد ریاست نیست، خود به خود قول و قسم من نیز حجیت خود را از دست می دهد.

وی در پایان، خطاب به شهروندان و دیگر اعضای شورای شهر، گفت: به زودی شهروندان اهوازی تحولات خوبی را در خصوص تغییر چهره شهر، شاهد خواهند بود و همکاران بنده نیز کمک خواهند کرد تا به این مقصود برسیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*