اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2259
تاریخ انتشار: 1393/07/11 19:15
پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
فرماندار شادگان گفت: افزون بر یکصد هزار گردشگر داخلی و خارجی در شش ماهه نخست امسال از تالاب بین المللی شادگان دیدن کردند.

'عبدالزهرا سنواتی' تالاب بین المللی شادگان را یکی از نقاط گردشگری بسیار زیبای ایران خواند و افزود:در بین بازدید کنندگان از تالاب بین المللی شادگان شماری گردشگر خارجی نیز وجود داشت.

وی به هوای مطلوب جنوب خوزستان در فصل های پاییز و زمستان اشاره کرد و گفت:تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از تالاب شادگان در نیمه دوم سال افزایش

می یابد.

فرماندار شادگان با اشاره به برنامه ریزی اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان برای پذیرایی از گردشگران و بازدیدکنندگان تالاب بین المللی شادگان افزود: این اداره برنامه های متنوعی برای گردشگران در نیمه دوم سال جاری تدارک دیده است.

وی در خصوص بحران کم آبی تالاب بین المللی شادگان اظهار کرد: قرار است از سال آینده بخشی از آب رودخانه کارون به تالاب شادگان منتقل شود.

سنواتی اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب به تالاب شادگان را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بحران کم آبی این تالاب در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استانداری خوزستان برطرف می شود.

تالاب بین المللی شادگان یکی از تالاب های بزرگ ایران است که در جنوب غربی کشور در استان خوزستان واقع شده است.

آب این تالاب بین المللی که از لحاظ رتبه های ثبت شده در یونسکو در گذشته در رتبه پنجم جهانی قرار داشت، از رودخانه های جراحی و کارون همچنین جزر و مد خلیج فارس تامین می شود که ب‍ه رغ‍م فصلی بودن ب‍خ‍ش آب ش‍ی‍ری‍ن آن، آب ش‍ور ت‍‍الاب ب‍ه دل‍ی‍ل م‍ت‍ص‍ل ب‍ودن به خ‍وره‍‍ا و خ‍ل‍ی‍ج ف‍‍ارس، دای‍م‍‍ی می باشد.

تالاب بین المللی شادگان به دلیل برداشت های غیر متعارف از رودخانه جراحی که یکی از تامین کننده های اصلی آب این تالاب می باشد با بحران کم آبی روبرو شده است.

منبع: ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*