اخبار عمومی
اعلام وصول 2
2291
تاریخ انتشار: 1393/07/14 12:24
سید علی‌‌محمد بزرگواری
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز به‌ویژه در شهرها، شرایط به‌گونه‌ای است که یک خانواده ۴ نفره حتی با درآمد ۲ میلیون تومانی نیز نمی‌تواند از پس مخارج ماهیانه خود بر آید.


 پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان-“سید علی‌‌محمد بزرگواری”  با یادآروری مشکلات موجود در اقتصاد کشور افزود : امروز همه مردم در شهرها و روستاها، در اصناف مختلف با مشکلاتی که اقتصاد کشورمان با آن رو‌به‌روست آشنا هستند و شرایط را به‌خوبی درک می‌کنند.

وی افزود: با وجود آن که آمارها و اظهارات مسئولان نشان از کاهش تورم و رسیدن آن به ۲۵ درصد دارد، اما گرانی و مشکلات معیشتی همچنان ادامه دارد و برداشت مردم از شرایط چیز دیگری است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این وضعیت افراد بسیاری را در جامعه داریم که مخارج شان از درآمدشان بیشتر است.

بزرگواری با بیان این که دولت باید نیازهای اصلی و اساسی خانواده‌های کم درآمد را سنجیده و آن را تامین کند ادامه داد: دولت باید هزینه‌های یک خانواده عیالوار کم درآمد را که مثلا با حقوق معلمی روزگار می‌گذراند، بسنجد و کمبودهای آن را ببیند و به یاری این خانواده‌ها بشتابد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از سوی دیگر، باید اقشاری که میزان درآمد آنها از مخارج شان بیشتر است و علی رغم پرداخت مالیات و سایر عوارض، همچنان سودهای کلان به جیب می‌زنند، شناسایی شده و از لیست خارج شوند تا با درآمد حاصل از این کار، دست دولت برای حمایت بیشتر از محرومان و نیازمندان بیش از پیش باز شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای فاز دوم هدفمندی، و لزوم استفاده از درآمدهای ناشی از آن برای کمک به دهک‌های پایین و اقشار محروم جامعه، اظهار داشت: لازم است که بخشی از یارانه‌بگیران فعلی که نیازی به آن ندارند از این لیست حذف شوند.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی افزود: در‌صورتی که دهک‌های بالای جامعه یعنی کسانی که بی نیاز از دریافت یارانه‌اند و از خدمات عمومی بیش از سایر افراد جامعه استفاده می‌کنند، به دقت شناسایی شوند، انتظار ما حذف بیش از ده درصد از یارانه‌بگیران فعلی است.

بزرگواری ادامه داد: البته دولت باید در این زمینه دقت زیادی به خرج دهد تا شاهد این موضوع نباشیم که افرادی‌که مستحق دریافت یارانه اند، در سیستم اداری گم شده‌اند.

وی یادآور شد: پیش از این در هنگام پخش سبدهای غذایی، دیده شد که گاهی خانواده‌های نیازمند، از قلم افتادند و بعضا نام کسانی در میان دریافت‌کنندگان قرار داشت که نیازی به آن نداشتند.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال، در‌صورتی که حذف افراد بی‌نیاز از لیست یارانه‌بگیران به صورت دقیق انجام شود، به یک مطالبه عمومی پاسخ داده شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این زمینه قانون نیز به کمک دولت و دستگاه‌های اجرایی آمده و آنان را مکلف به حذف آن افراد نموده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه با اشاره به راهکار اجرای صحیح این برنامه اظهار داشت: دولت برای  این که بتواند در اجرای این گام از هدفمندی یارانه‌ها به توفیق دست یابد، باید درآمدها و مخارج خانوار را به درستی بسنجد.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز به‌ویژه در شهرها، شرایط به‌گونه‌ای است که یک خانواده ۴ نفره حتی با درآمد ۲ میلیون تومانی نیز نمی‌تواند از پس مخارج ماهیانه خود بر آید.

وی افزود: با این حال، خانواده‌هایی را داریم که باید با درآمد ماهانه یک میلیون تومان، با مخارج سر به فلک کشیده روبه‌رو هستند.

بزرگواری بیان کرد: مخارجی از قبیل هزینه‌های رفت و آمد، خوراک، پوشاک، حامل‌های انرژی، مسکن، هزینه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها و… را نمی توان با درآمد ماهانه کارمندی رفع و رجوع کرد و دولت باید به یاری خانواده‌های نیازمند بشتابد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم که روز‌به‌روز از میزان افرادی‌که به‌عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه شناخته می‌شوند، کاسته شود./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*