اخبار عمومی
اعلام وصول 2
234727
تاریخ انتشار: 1397/06/27 10:27
معاون پارلمانی شهردار تهران مطرح کرد: شهرداری جزو نهادهای خاص محسوب می‌شود و شورای نگهبان این موضوع را مطرح کرده که دستگاه‌های خاص مشمول اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شوند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان که اخیراً اجرایی شدن آن در مورد برخی مدیران و مسئولان کشور از جمله شهردار تهران حواشی زیادی ایجاد کرده است، گفت: در ارتباط با شهردار تهران عده‌ای با انگیزه‌های سیاسی ایشان را مشمول این قانون مطرح می‌کنند، در هر صورت شهردار تهران هم خارج از قوانین کشور نیست و اگر مشمول این قانون باشد قطعاً آن را اجرا خواهد کرد.
وی افزود: ما در خصوص این موضوع ادله خود را ارائه کرده‌ایم، اما اگر اثبات شود ایشان هم مشمول این قانون می‌شوند قطعاً آن را اجرا خواهیم کرد و اگر نه شهردار به کار خود ادامه می‌دهد.
قنبری با بیان اینکه یکی از دلایل و استدلال‌های ما این است که شهرداری جزو نهادهای خاص محسوب می‌شود، اظهار داشت: شورای نگهبان هم این موضوع را مطرح کرده که دستگاه‌های خاص مشمول اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.
وی تصریح کرد: در واقع سوءاستفاده برخی از درصد جانبازی مشکلی است که با مطرح شدن این قانون به مشکلات اضافه شده است، در واقع جانبازانی که بالای ۵۰ درصد هستند برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های مطرح شده، باید هر سال یک الی دو بار صلاحیت جانبازی آنها احراز شود تا نتوانند جانبازی تقلبی درست کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌های تخصصی جانبازی افراد باید برای جلوگیری از سوء‌استفاده به دقت بررسی شود و قانونگذاران هم باید برای این موضوع موانعی ایجاد کنند.
وی افزود: راهکار اصلی جلوگیری از سوءاستفاده در این موضوع توجه بیشتر به کمیسیون‌های احراز جانبازی است، درواقع باید برای جانبازان محکم کاری شود. ضمن اینکه اعضای کمیسیون تشخیص جانبازی هم باید افزوده شوند و معاینات لازم هر ساله انجام بگیرد.
قنبری تأکید کرد: اگر کسی انگیزه خدمت به مردم را داشته باشد، تقلب نمی‌کند. کسانی که دنبال انجام این امور هستند به دنبال منافع شخصی هستند و قطعاً برای مردم کاری نخواهند کرد و البته با تقلب هم نمی‌توان به مردم خدمت کرد.
معاون پارلمانی شهردار تهران با بیان اینکه جوان‌گرایی دولت و بافت مدیریتی کشور از اراده‌های اصلی مجلس است، گفت: اراده مجلس این است که مدیریت کشور جوان شود و دولت هم قطعاً آن را اجرا خواهد کرد. علاوه بر این روحانی در وعده‌های خود بارها به جوان‌گرایی اشاره کرده بود. اما این جوان‌گرایی لوازمی دارد که باید فراهم شود و مواردی که تقویت‌کننده این موضوع است شناسایی شود. ضمن اینکه راهکارهای تقویت‌کننده باید به درستی به کار گرفته شوند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*